Aktualności HR


Rekrutacja data – driven. Kilka porad

Rekrutacja data – driven. Kilka porad

Pomyśl o ostatnim procesie rekrutacyjnym, który realizowałeś. Czy wiesz, skąd przyszło do Ciebie najwięcej kandydatów? Który kanał był najbardziej skuteczny? Czy większy zasięg przyniosła reklama na FB czy wrzucenie ogłoszenia na grupę tematyczną? Czy masz pewność, że statystyki odsłon ogłoszenia

Masz program referencyjny? Wykorzystaj go podwójnie!

Masz program referencyjny? Wykorzystaj go podwójnie!

Czy program poleceń pracowników do pracy może stać się narzędziem budowania wizerunku pracodawcy (na zewnątrz i do wewnątrz)? Zdecydowanie tak. tomHRM podpowiada, jak można wykorzystać pracowniczy program referencyjny, by budować Employer Branding. Zrób szum wokół programu referencyjnego Opracuj ciekawe nagrody

Onboarding, czyli nowy pracownik w organizacji

Onboarding, czyli nowy pracownik w organizacji

Zakończony projekt rekrutacyjny i zrealizowany cel to powody do radości każdego HR-owca. Ale czy zakończona rekrutacja oznacza koniec pracy w danym projekcie rekrutacyjnym? Jeszcze jakiś czas temu większość z nas odpowiedziałaby, że tak. Jak jest teraz? Na szczęście coraz

O czym pisać w Intranecie?

O czym pisać w Intranecie?

To czy intranet dla pracowników będzie martwym skryptem zajmującym miejsce na serwerze, czy żywym organizmem, który faktycznie służy komunikacji, zależy od tego, czy będzie zawierać ważne dla pracowników informacje. Jakie rodzaje treści pracownicy cenią najbardziej? Co absolutnie musisz dodać w

10 błędów w ogłoszeniach o pracę

10 błędów w ogłoszeniach o pracę

Co sprawia, że ogłoszenie rekrutacyjne nie działa właściwie i nie przyciąga odpowiednich kandydatów? 1. Brak konkretów w ofercie pracy Godziwe wynagrodzenie, możliwość rozwoju, dynamiczny zespół, benefity – tego typu frazy nie mówią nic. Co najwyżej podkreślają, że pracodawca nie bardzo

Ankiety dla nowego pracownika – 4 propozycje

Ankiety dla nowego pracownika – 4 propozycje

Nowy pracownik w firmie? Wykorzystaj to! Onboarding pracownika to świetny moment na to, by zadać mu kilka pytań, które pozwolą ci usprawnić strategię Employer Brandingową, poprawić proces rekrutacji oraz zbudować lepszą więź pracownika z firmą. Dziś mamy dla was

Praca zdalna w Polsce – 70% pracowników nie ma takich możliwości

Praca zdalna w Polsce – 70% pracowników nie ma takich możliwości

Do 2020 roku w krajach rozwijających się pracować zdalnie będzie co drugi pracownik dużej firmy i 70% zatrudnionych w start-upach. Ta forma pracy także w Polsce ma coraz więcej sympatyków, może przynieść korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Firmy wprowadzając

Bonus finansowy za polecenie kandydata – tak czy nie?

Bonus finansowy za polecenie kandydata – tak czy nie?

Pomoc pracowników w rekrutacji – płacić czy nie płacić?  Programy referencyjne, czyli korzystanie z poleceń pracowników do pracy przyniosły do Polski zagraniczne korporacje. Przez długie lata, w Polsce doświadczaliśmy trudności z ich wdrożeniem, bo po okresie PRL, polecanie kojarzyło się

5 miejsc na FB gdzie warto publikować ogłoszenia rekrutacyjne

5 miejsc na FB gdzie warto publikować ogłoszenia rekrutacyjne

O możliwości wykorzystania social media do rekrutacji słyszał już każdy rekruter. Nie wszyscy jednak korzystają z tego narzędzia efektywnie. A warto, bo pozwala ono dotrzeć zarówno do aktywnych jak i pasywnych kandydatów. Jak wykorzystać Facebook’a i gdzie umieszczać ogłoszenia rekrutacyjne?

Kandydat pasywny i oferta pracy

Kandydat pasywny i oferta pracy

Co umieścić w ofercie pracy kierowanej do kandydata pasywnego? Jakie treści są dla takiego kandydata istotne?  Choć warunki pracy są interesujące dla wszystkich kandydatów i każdemu (również aktywnemu) warto dokładnie przedstawić oczekiwania, obowiązki, benefity i korzyści, to w przypadku pasywnego

Słaba jakość ogłoszenia rekrutacyjnego – jak dobrać wskaźniki?

Słaba jakość ogłoszenia rekrutacyjnego – jak dobrać wskaźniki?

Niewłaściwa treść ogłoszenia potrafi zrujnować reputację firmy. Ogłoszenie trafia na Wykop by bawić setki internautów. Co ciekawe, efekt Wykop może być korzystny, jeśli ogłoszenie będzie na tyle ciekawe, że wzbudzi pozytywne reakcje potencjalnych kandydatów. Ogłoszenie miałkie, nieciekawe nie przyniesie CV, a niedookreślone

Indywidualne spotkania z pracownikiem – najczęstsze błędy

Indywidualne spotkania z pracownikiem – najczęstsze błędy

Jakie problemy napotykają managerowie przy organizacji indywidualnych spotkań z pracownikiem? Dlaczego spotkania 1:1 nie są tak efektywne jak mogłyby być? 5 najpoważniejszych błędów jakie popełniają w tym względzie managerowie.  1. Brak agendy spotkania Plan spotkania oraz określenie jego kluczowych punktów to