Czy program poleceń pracowników do pracy może stać się narzędziem budowania wizerunku pracodawcy (na zewnątrz i do wewnątrz)? Zdecydowanie tak. tomHRM podpowiada, jak można wykorzystać pracowniczy program referencyjny, by budować Employer Branding. Zrób szum wokół programu referencyjnego Opracuj ciekawe nagrody
Zakończony projekt rekrutacyjny i zrealizowany cel to powody do radości każdego HR-owca. Ale czy zakończona rekrutacja oznacza koniec pracy w danym projekcie rekrutacyjnym? Jeszcze jakiś czas temu większość z nas odpowiedziałaby, że tak. Jak jest teraz? Na szczęście coraz
To czy intranet dla pracowników będzie martwym skryptem zajmującym miejsce na serwerze, czy żywym organizmem, który faktycznie służy komunikacji, zależy od tego, czy będzie zawierać ważne dla pracowników informacje. Jakie rodzaje treści pracownicy cenią najbardziej? Co absolutnie musisz dodać w
Co sprawia, że ogłoszenie rekrutacyjne nie działa właściwie i nie przyciąga odpowiednich kandydatów? 1. Brak konkretów w ofercie pracy Godziwe wynagrodzenie, możliwość rozwoju, dynamiczny zespół, benefity – tego typu frazy nie mówią nic. Co najwyżej podkreślają, że pracodawca nie bardzo
Nowy pracownik w firmie? Wykorzystaj to! Onboarding pracownika to świetny moment na to, by zadać mu kilka pytań, które pozwolą ci usprawnić strategię Employer Brandingową, poprawić proces rekrutacji oraz zbudować lepszą więź pracownika z firmą. Dziś mamy dla was
Do 2020 roku w krajach rozwijających się pracować zdalnie będzie co drugi pracownik dużej firmy i 70% zatrudnionych w start-upach. Ta forma pracy także w Polsce ma coraz więcej sympatyków, może przynieść korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Firmy wprowadzając
Pomoc pracowników w rekrutacji – płacić czy nie płacić? Programy referencyjne, czyli korzystanie z poleceń pracowników do pracy przyniosły do Polski zagraniczne korporacje. Przez długie lata, w Polsce doświadczaliśmy trudności z ich wdrożeniem, bo po okresie PRL, polecanie kojarzyło się
O możliwości wykorzystania social media do rekrutacji słyszał już każdy rekruter. Nie wszyscy jednak korzystają z tego narzędzia efektywnie. A warto, bo pozwala ono dotrzeć zarówno do aktywnych jak i pasywnych kandydatów. Jak wykorzystać Facebook’a i gdzie umieszczać ogłoszenia rekrutacyjne?
Co umieścić w ofercie pracy kierowanej do kandydata pasywnego? Jakie treści są dla takiego kandydata istotne? Choć warunki pracy są interesujące dla wszystkich kandydatów i każdemu (również aktywnemu) warto dokładnie przedstawić oczekiwania, obowiązki, benefity i korzyści, to w przypadku pasywnego
Niewłaściwa treść ogłoszenia potrafi zrujnować reputację firmy. Ogłoszenie trafia na Wykop by bawić setki internautów. Co ciekawe, efekt Wykop może być korzystny, jeśli ogłoszenie będzie na tyle ciekawe, że wzbudzi pozytywne reakcje potencjalnych kandydatów. Ogłoszenie miałkie, nieciekawe nie przyniesie CV, a niedookreślone
Jakie problemy napotykają managerowie przy organizacji indywidualnych spotkań z pracownikiem? Dlaczego spotkania 1:1 nie są tak efektywne jak mogłyby być? 5 najpoważniejszych błędów jakie popełniają w tym względzie managerowie. 1. Brak agendy spotkania Plan spotkania oraz określenie jego kluczowych punktów to
Co jest ważne dla zarządu każdej firmy? Ludzie? Atmosfera? Zadowolenie pracowników? I owszem, ale tak naprawdę pod tym wszystkim kryją się wskaźniki finansowe. Przełóżmy zatem zalety ATS na korzyści finansowe. Dadzą wam one gotowy