Następne spotkanie Klubu HR odbędzie się 30.03.2011 r. (środa) o godz. 16.00 w siedzibie Aliance Française na terenie Manufaktury – Łódź ul. Drewnowska 58 A.

Tematyka poruszana podczas spotkań wynika z aktualnych trendów z zakresu HR, zarówno globalnych jak i lokalnych.

Spotkanie rozpocznie się tematem:
„Budowanie wizerunku nowego pracodawcy na przykładzie Infosys BPO Poland”

Infosys Technologies jest firmą indyjską, założoną w 1981 roku. Przez 30 lat dynamicznego rozwoju firma stała się liderem w branży IT, globalnym dostawcą zintegrowanych usług doradztwa biznesowego i technologicznego oraz outsourcingu. Obecnie zatrudnia 120 tys. pracowników, 60 narodowości w 30 krajach świata.

W październiku 2007 roku Infosys BPO Ltd. (Spółka należąca do Infosys Technologies) zakupił od holenderskiego Philipsa Europejskie Centrum Usług w Łodzi, które do czasu sprzedaży świadczyło usługi finansowo – księgowe oraz zakupowe dla firmy Philips w całej Europie.
W chwili sprzedaży Centrum zatrudniało młody i dynamiczny zespół około 800 pracowników, przed którymi stanęły nowe wyzwania.

Przede wszystkim zmiana pracodawcy z globalnej, rozpoznawanej na rynku międzynarodowym firmy na pracodawcę nieznanego na rynku polskim, niosła za sobą obawy co do planowanej przyszłości firmy i możliwości dalszego rozwoju kariery jej pracowników. Ponadto pracownicy mieli zacząć świadczyć usługi już nie tylko dla Philipsa (poprzednio jedynego klienta wewnętrznego), lecz także dla innych, nowych klientów zewnętrznych.

Wiązało się to z wyzwaniami dotyczącymi potencjalnych zmian kompetencji, w tym znajomości języków obcych, a także zmian w sposobie pracy i codziennych relacjach z partnerami biznesowymi. Po trzecie zaistniała obawa przed potencjalną zmianą kultury organizacyjnej firmy, modelu zarządzania i komunikacji z hinduskimi współpracownikami, wypływającą z różnic kulturowych.

Zarząd firmy zdefiniował szereg potencjalnych ryzyk, powiązanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, które mogły znacząco wpłynąć na efektywne zarządzanie zmianą, a w konsekwencji spowodować destabilizację i obniżenie jakości usług świadczonych dla klienta.

Należały do nich między innymi następujące obszary:
- brak świadomości marki Infosys (firma nieznana na ryku polskim i europejskim);
- ryzyko zwiększonej rotacji pracowników;
- potencjalna utrata wiedzy i kompetencji;
- utrudniona rekrutacja nowych pracowników;
- niewłaściwa komunikacja z pracownikami i otoczeniem zewnętrznym;
- konkurencja zewnętrzna ze strony innych pracodawców.