Strefa HR


Zespół Napięcia Powakacyjnego – dotyka 70 proc. pracujących!

Zespół Napięcia Powakacyjnego – dotyka 70 proc. pracujących!

 Wiosenne przesilenie, stres pourlopowy. Jak znaleźć w sobie motywację do pracy? Z badań TripAdvisor wynika, że problem stresu powakacyjnego (zwanego Zespołem Napięcia Powakacyjnegi) dotyka 70 proc. pracujących Europejczyków. Objawia się on przede wszystkim problemami z koncentracją, spadkiem nastroju oraz brakiem zainteresowania

Dlaczego zarządzanie czasem jest ważne?

Jak wziąć czas w swoje ręce i zarządzać nim po swojemu oraz po co w ogóle to robić. Materiał Oli Budzyńskiej z TedX Katowice.

https://www.youtube.com/watch?v=9kFGI7cVgyA

Ile kosztuje smutek pracowników, czyli depresja w polskich firmach

Ile kosztuje smutek pracowników, czyli depresja w polskich firmach

Według szacunków Światowej Organizacji Zdrowia w 2030 roku depresja będzie najczęściej występującą chorobą na globie. Już dziś na całym świecie cierpi na nią ponad 350 mln ludzi, w tym aż 1,5 mln Polaków. To nie tylko ogromny problem społeczny, ale

Czas i rodzaj posiłku a efektywność pracowników

Czas i rodzaj posiłku a efektywność pracowników

  Pracodawcy znaleźli sposób na poprawę efektywności pracowników. Z najnowszych badań, przeprowadzonych na zlecenie Centrum Dietetycznego SetPoint wynika, że 60% pracodawców uważa, iż zarówno rodzaj posiłku, jak i pora jego spożywania przez pracowników w trakcie pracy ma wpływ na ich

Wolontariat pracowniczy – 3 korzyści dla pracowników

Wolontariat pracowniczy – 3 korzyści dla pracowników

Najnowsza edycja badania Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, przeprowadzonego wśród uczestników Programu Wolontariatu Pracowniczego w Citi, wskazuje, że na aktywnościach związanych ze wspieraniem innych zyskują nie tylko odbiorcy, ale także sami wolontariusze i firmy. Wolontariat pracowniczy ma pozytywny wpływ

50 godzin tygodniowo – tak pracuje 8% Polaków. [Polska na tle UE]

50 godzin tygodniowo – tak pracuje 8% Polaków. [Polska na tle UE]

W Polsce odsetek pracowników, którzy pracowali powyżej 50 godzin tygodniowo, wyniósł wg danych OECD niemal 8%. Warto zauważyć, że w porównaniu z krajami członkowskimi Unii Europejskiej odsetek polskich pracowników, którzy pracowali więcej niż 50 godzin tygodniowo, był niemal najwyższy.   OECD zbadało, w których krajach

Różnice w podejściu do pracy w Polsce i w Skandynawii – czas pracy a efektywność

Z okazji Dnia Pracoholików, który wypada 12 sierpnia 2014 r., dr hab. Witold Maciejewski, prof. SWPS, filolog, skandynawista SWPS mówi o tym, jakie są różnice w podejściu do pracy w Polsce i w Skandynawii oraz czy czas spędzony w pracy

Negatywne skutki zaległych urlopów

Negatywne skutki zaległych urlopów

Z różnych danych wynika, że biorąc pod uwagę liczbę godzin spędzanych w pracy, Polacynależą do najbardziej zapracowanych narodów, choć nie przekłada się to wprost na naszą produktywność. Mimo, że spośród krajów UE mamy najwyższą liczbę dni wolnych od pracy, nie

Jason Fried: Dlaczego nie pracujemy w pracy?

Jason Fried: Dlaczego nie pracujemy w pracy?

[ted id=1014 lang=pl]

[Polskie napisy]

Jason Fried zadaje przewrotne pytania: Czy biuro jest dobrym miejscem do …pracy? Dlaczego nie pracujemy w pracy?
Podczas swojego wystąpienia na TEDxMidwedst proponuje 3 ciekawe rozwiązania tego problemu.

Więcej inspirujących wystąpień na TED

Praca w nadgodzinach odchodzi do lamusa

Praca w nadgodzinach odchodzi do lamusa

W 2012 roku polscy pracownicy pracowali przeciętnie niecałe 40 godzin tygodniowo, o około jedną godzinę i 10 minut krócej niż w 2004 roku. Średni czas pracy w pozostałych krajach Unii […]

Praca zdalna – pozytywnie wpływa na efektywność pracowników

Praca zdalna – pozytywnie wpływa na efektywność pracowników

Coraz więcej firm umożliwia pracownikom wykonywanie obowiązków zawodowych zdalnie – według najnowszych badań praca z domu pozytywnie wpływa na efektywność pracowników! Telepraca to jednak wciąż bardziej przywilej, niż […]

Aktywność fizyczna i relaks w czasie pracy a efektywność pracowników

Aktywność fizyczna i relaks w czasie pracy a efektywność pracowników