Obecna sytuacja na rynku pracy powoduje, że kandydaci korzystają z każdej szansy na wysłanie CV licząc, że tym razem się uda… Niestety wielu z nich nie otrzymuje nawet odpowiedzi czy ich aplikacja została rozpatrzona, co potęguje stres i rozczarowanie związane z szukaniem pracy.

 

Często wynika to z prozaicznych powodów: natłoku pracy rekruterów czy niewystarczających narzędzi ułatwiających taką komunikację, ale czasem również z braku nawyku odpowiadania kandydatom. Ma to zmienić powołana właśnie Koalicja na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji, której inicjatorem jest marka eRecruiter.

Temat dobrych praktyk w rekrutacji już od jakiegoś czasu jest szeroko komentowany nie tylko na forach internetowych czy w prywatnych dyskusjach, ale został również podjęty przez obecnego Ministra Pracy i Polityki Społecznej, który apelował do pracodawców, aby dawali informacje zwrotne kandydatom.

Szczególnie, że to się firmom również opłaca. Jak wynika z badań amerykańskiej firmy StartWire, aż 77% ankietowanych, którzy nie otrzymali odpowiedzi na swoją aplikację zmieniło opinię o firmie na negatywną, a 58% przyznało, że raczej nie kupi produktu czy usługi firmy, która nie zareagowała na ich zgłoszenie.

 

- Dobrze potraktowany kandydat, nawet jeśli nie zostanie naszym pracownikiem, może być przychylnym odbiorcą naszych produktów i usług. Wizerunek naszej firmy jako przyjaznej kandydatom może też odegrać niebagatelną rolę za jakiś czas, kiedy na rynku pracy nastąpi zmiana i w większości sektorów to pracownicy będą dyktować warunki – przekonuje Marcin Sieńczyk z firmy eRecruitment Solutions, do której należy marka eRecruiter.

- Bycie otwartym na potrzeby kandydatów to nowa jakość na polskim rynku, ale chcemy, by stała się ona standardem w rekrutacji i dlatego powołaliśmy Koalicję firm, które te dobre praktyki już stosują bądź chcą je w najbliższym czasie wdrożyć – dodaje.

Celem Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji jest promowanie dobrych praktyk w rekrutacji i tworzenie standardów w tym zakresie, biorąc pod uwagę dbałość o relację z kandydatami i ich wrażenia z procesu rekrutacji.

Przystąpienie do Koalicji oznacza też deklarację przestrzegania zasad, które zostały opisane w Kodeksie Dobrych Praktyk w Rekrutacji, dostępnym na stronie www.przyjaznarekrutacja.pl

 

Koalicjanci, to firmy:

• … które szanują osoby aplikujące, ich czas i zaangażowanie,

• … które są otwarte na przekazywanie informacji zwrotnej kandydatom,

• … które wdrożyły lub starają się wdrożyć rozwiązania ułatwiające kontakt z kandydatami,

• … dla których ważna jest opinia kandydatów,

• … którym zależy na swoim wizerunku jako pracodawcy,

• … które dobrowolnie i świadomie przystąpiły do inicjatywy,

• … są otwarte na nowe trendy i wiedzę w zakresie dobrych praktyk rekrutacyjnych

• … które przestrzegają zasad zawartych w Kodeksie Dobrych Praktyk w Rekrutacji.

 

- Przystąpienie do Koalicji jest dobrowolne, ale zależy nam na tym, by firmy, które do niej się przyłączą dawały dobry przykład innym i postępowały zgodnie z Kodeksem. By był to dla nich powód do dumy, ale również swego rodzaju zobowiązanie. – mówi przedstawiciel eRecruitera.

By przystąpić do Koalicji, firma powinna wypełnić deklarację on-line znajdującą się na stronie www.przyjaznarekrutacja.pl, na której można również znaleźć poradnik, czyli kilka pożytecznych wskazówek co i jak można poprawić w procesie rekrutacji, by firma była bardziej przyjazna dla kandydatów.