Coraz więcej przedsiębiorstw wybiera innowacyjne formy szkolenia swoich pracowników. Jedną z najciekawszych metod szkolenia kadr kierowniczych są treningi wykorzystujące symulacyjne gry biznesowe.

Symulacyjna gra biznesowa to realistyczny model funkcjonowania przedsiębiorstwa, w którym uczestnicy podejmując decyzje menedżerskie, zapoznają się z istotą jego funkcjonowania i sposobami zarządzania przedsiębiorstwem.

Dobrze przygotowaną grę symulacyjną można wykorzystać jako doskonałe narzędzie edukacyjne. Symulacja zmusza do aktywnego działania, co znakomicie przyspiesza przyswajanie wiedzy, redukując jednocześnie koszty nauki. Może służyć jako narzędzie do testowania innowacji i wdrażania nowych strategii biznesowych, zmniejsza ryzyko biznesowe oraz pozwala powiązać osiągane rezultaty z podejmowanymi decyzjami biznesowymi.

Z myślą o jak najlepszym wykorzystaniu potencjału dydaktycznego drzemiącego w symulacjach biznesowych, Centrum Szkoleń AMOS Sp. z o.o. realizuje projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, działanie 8.1, polegający na stworzeniu platformy internetowego treningu menedżerskiego, który wykorzystuje symulacyjną grę biznesową TREND. Platforma jest dostępna pod adresem internetowym: www.trening-menedzerski.pl

Prezentowana platforma internetowego treningu menedżerskiego jest dostępna w formule e-learning z zastosowaniem rozwiązania portalowego, które umożliwia uczestnikom realizację wybranej wersji symulacji biznesowej, otrzymanie wyników podsumowujących osiągnięte rezultaty oraz automatycznie generowaną ocenę uczestnika pod kątem trafności podejmowanych decyzji.

Możliwość skorzystania z automatycznie generowanej oceny, której podlegają nie tylko całe zespoły ale również członkowie zespołów, którzy zajmują w symulowanych firmach stanowiska odpowiedzialne za najbardziej istotne obszary działania, pokazuje wysoki stopień innowacyjności w zastosowanych rozwiązaniach.

Symulacja biznesowa, która jest elementem treningu menedżerskiego powstała przy współpracy Jerzego T. Skrzypka (dr nauk ekonomicznych, pracownika Katedry Ekonometrii i Badań Operacyjnych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie) – autora modelu symulacyjnego gry.

Poniżej na schemacie graficznym, przedstawiono obraz przebiegu symulacji.

 

 

  • Uczestnicy zapoznają się z zasadami gry oraz informacjami o sytuacji rynkowej.
  • Zespoły ustalają strategie dla kierowanego przedsiębiorstwa.
  • Prowadzenie rozgrywki, w której sekwencyjnie powtarzane są następujące fazy symulacji:
  • Analiza informacji
  • Podjęcie przez gracza decyzji z wykorzystaniem Systemu Wspomagania Decyzji (SWD)
  • Praca grupowa, wprowadzenie ostatecznych decyzji zespołu dla danego okresu
  • Zapoznanie się z wynikami za poprzedni okres i ich ocena.
  • Zakończenie treningu – zapoznanie się z wynikami poszczególnych przedsiębiorstw, rankingami oraz automatycznie generowanymi ocenami podjętych przez uczestników decyzji.
  • W symulacji może brać udział do 20 zespołów (wirtualnych firm), do każdego zespołu może należeć do 5 graczy (każdy gracz przyjmuję jedną określoną rolę w zespole), długość rozgrywki jest ograniczona tylko przyjętą przez arbitra ilością okresów dla poszczególnych rozgrywek.

 

Tak jak wspomniano, z treningu można skorzystać w formule e-learningowej, bez lub ze wsparciem Arbitra.

Skorzystanie z drugiej możliwości polecamy szczególnie przedsiębiorstwom, dla których Arbiter może dokonać indywidualnej parametryzacji symulacji zgodnie ze wskazaniami klienta, charakterem jego przedsiębiorstwa oraz parametrami rynku na którym działa. Arbiter może także przejąć pieczę nad organizacją i prowadzeniem treningu.

 

Jakie zalety oferuje nasze rozwiązanie?

  • Możliwość bezpłatnego zapoznania się z w pełni funkcjonalną wersją demonstracyjną symulacji
  • Zastosowane scenariusze rozgrywek w sposób najbardziej zbliżony do rzeczywistości odzwierciedlają procesy, które występują w realistycznym świecie biznesu
  • Symuluje wszystkie istotne obszary działania przedsiębiorstwa (organizacja, produkcja, logistyka, marketing, sprzedaż,finanse)
  • Rozbudowany moduł wspomagania decyzji pozwalający graczom na potwierdzenie trafności wybranej strategii oraz przeprowadzenie analizy wrażliwości
  • Zastosowana metodologia obliczeń finansowych zgodna z zasadami rachunkowości, które obowiązują polskie przedsiębiorstwa
  • Dostępne trzy rodzaje rozgrywki:
  • uczestnik gry versus komputer (wirtualny rynek)
  • uczestnik gry versus inni uczestnicy tej samej rozgrywki
  • rozgrywka dedykowana dla przedsiębiorstw, gdzie jeden z uczestników gry jest jej arbitrem

 

Korzyści dla uczestników symulacji

  • Wyrabianie intuicji biznesowej i zdolności menedżerskich
  • Uczestnicy treningów menedżerskich przyswajają nawet do 80% przekazywanej wiedzy
  • Podejmowanie realistycznych decyzji biznesowych, na żywo i pod presją czasu
  • Uczenie się na błędach bez ponoszenia ich konsekwencji – ćwiczenie ryzykownych decyzji bez ponoszenia ryzyka
  • Rozwój zdolności przywódczych, interpersonalnych oraz umiejętności pracy w grupie
  • Rozwój umiejętności podejmowania trudnych i strategicznych decyzji
  • Zrozumienie zależności biznesowych pomiędzy poszczególnymi działami przedsiębiorstwa
  • Przyswojenie wiedzy z zakresu finansów

 

Komu polecamy skorzystanie z treningu

Z zalet treningu menedżerskiego może skorzystać każdy zainteresowany naszą propozycją. Jednak ze względu na funkcjonalności proponowanego rozwiązania szczególnie polecamy je następującym odbiorcom:
• Pracownikom przedsiębiorstw (menedżerowie, kierownicy działów, szefowie projektów, specjaliści)
• Osobom zarówno rozpoczynającym działalność gospodarczą jak i przedsiębiorcom z doświadczeniem biznesowym
• Uczniom, studentom kierunków ekonomicznych i biznesowych
• Studentom studiów podyplomowych i MBA

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do skorzystania z możliwości internetowego treningu menedżerskiego. Dodatkowe informacje na stronie internetowej www.trening-menedzerski.pl

e-mail: biuro@cs-amos.pl
Tel.: 608 152 571
Centrum Szkoleń AMOS Sp. z o.o.