Co sprawia, że tymczasowe zarządzanie poprzez zewnętrznego menedżera zdobywa coraz większą popularność wśród przedsiębiorstw i staje się coraz bardziej opłacanym rozwiązaniem? Istnieje kilka głównych czynników, które mają na to wpływ: tymczasowi Managerowie podejmują działania korzystając z własnych umiejętności oraz wiedzy. Są bowiem rozliczani z realizacji założonych celów i dostarczonych rozwiązań, a nie tylko na podstawie obecności. Mogą rozpocząć pracę w ciągu kilku dni, co ma bardzo duże znaczenie w przypadku ograniczeń czasowych. Dzięki praktyce i doświadczeniu są w stanie bardzo szybko dostosować się do sytuacji. To samo doświadczenie oraz wiedza pozwala w krótkim czasie efektywnie rozwiązać problem.

- Tymczasowi Managerowie zazwyczaj działają na wyższych szczeblach w organizacji klienta, często ich wiedza jest o wiele większa niż wymagana na danym poziomie. Umiejętności i wiedza, którą posiadają wypełniają lukę kompetencyjną w organizacji lub pozwalają na rozwiązanie konkretnego problemu. Doświadczenie i wiedza mają znaczący wpływ od samego początku realizacji projektu, ponieważ zwiększają prawdopodobieństwo powodzenia i pozwalają działać wydajnie. Wreszcie są niezależnym podmiotem w związku z tym są niezależni od kultury organizacyjnej wewnątrz firmy. Pomaga im w tym fakt, że jako tymczasowi menedżerowie nie muszą budować relacji wewnątrz firmy, a co za tym idzie nie muszą budować swojej pozycji w firmie, a jednocześnie nie są konkurencją dla kadry menedżerskiej – tłumaczy Anna Brzezińska.

Idealny kandydat na Managera np. w branży logistycznej? Kompetencje takiej osoby można sprowadzić do kilku za to kluczowych. Przede wszystkim jest to umiejętność rozpoznania potrzeb klientów i spełnienie ich oczekiwań. Nie od dzisiaj wiadomo, że łatwiej wyszkolić pracownika w dziedzinach wymagających wiedzy merytorycznej, niż nauczyć pracy nakierowanej na potrzeby klienta.

Naturalna lub wypracowana wcześniej łatwość identyfikacji problemów i ich rozwiązywanie to wyzwanie na wielu szczeblach zarządzania, w przypadku managerów absolutnie konieczna. Kolejną pożądaną cechą jest podkreślana przez pracodawców, znajomość rynków lokalnych oraz swobodne poruszanie się w obszarze międzynarodowym.