Czy polscy studenci przygotowani są do pracy nad realnymi biznesowymi wyzwaniami? Dziś grupa studentów z Polski, zmierzy się ze swoimi zagranicznymi kolegami w globalnym konkursie P&G CEO Challenge. Przed nimi trudne zadania związane z budowaniem strategii biznesowych dla marki, której obroty przekraczają miliard dolarów rocznie. 

Konkurs, który poszerza możliwości zawodowe

P&G CEO Challenge to konkurs, który nie tylko weryfikuje wiedzę i umiejętności uczestników, ale otwiera im możliwości rozwoju i kariery w globalnej firmie, której marki na co dzień towarzyszą miliardom konsumentów na całym świecie. Podejmując się realizowania zadania konkursowego, jakim było opracowanie strategii dla jednej z 25 największych marek firmy – head & shoulders – przyszli menedżerowie musieli pokazać umiejętności nie tylko merytoryczne, ale także jak radzą sobie w podejmowaniu decyzji, szybkiej analizie danych, kreatywnym myśleniu, rozwiązywaniu problemów czy efektywnej pracy w zespole. Skalę wyzwań i odpowiedzialności za rozwój marki, jaka spoczywa na uczestnikach na wszystkich etapach rywalizacji, można porównać z wyzwaniami i odpowiedzialnością, jaką ma CEO firmy.

Geraldine Huse, CEO Procter & Gamble w Europie Centralnej podpowiada młodym ludziom, którzy chcą objąć stery w globalnym koncernie, jak zbudować solidne fundamenty przyszłego sukcesu w dobie zmian i rozwoju nowoczesnych technologii.

Według prezes Huse, nie ma zamiennika dla wiedzy i ciężkiej pracy: „W stale zmieniającym się świecie, nie można się obejść bez ciągłego uczenia się, zdobywania nowych umiejętności i wiedzy. Nieustająca ciekawość, umysł otwarty na nowe doświadczenia i dążenie do zrozumienia otaczającej nas rzeczywistości oraz szybkie reagowanie na nią –  to umiejętności, które mogą pomóc szybciej wejść na drogę rozwoju kariery.”

Geraldine Huse podkreśla, że w współczesny świat należy do odważnych. Liczy się szybkość, jak i elastyczność podejmowanych decyzji. „Mamy do czynienia z nową rzeczywistością, w której jest tak wiele niewiadomych, dlatego też potrzebna jest odwaga w podejmowaniu decyzji i determinacja w działaniu. Nie wolno nam również zapomnieć, że najczęściej mamy więcej niż jedno wyjście. Większość decyzji można zmienić lub skorygować. Ważne jest to, by w przypadku niepowodzenia umieć wyciągnąć odpowiednie wnioski i szybko wprowadzić je w życie” – mówi.

 Ważne są także otwartość i świadomość kulturowa. W świecie cyfrowym, w którym funkcjonuje dziś młode pokolenie i w którym nie ma granic, ważna jest umiejętność współpracy z ludźmi, którzy są inni niż my sami. Inna narodowość, inna kultura, inny styl pracy, inny punkt widzenia etc. Często doświadczamy tego, że zróżnicowane podejścia przynoszą lepsze decyzje czy rezultaty”- radzi prezes centralno-europejskiego oddziału Procter & Gamble, która zarządza zespołem pracowników 50 różnych narodowości.

Menedżerka zwraca także uwagę na to, że czasy, w których sukces odnosi się w pojedynkę odeszły do lamusa. Dlatego kluczową umiejętnością w biznesie jest współpraca. IQ jest równie istotne, co inteligencja emocjonalna, a jeszcze ważniejsze to, jak obydwa współczynniki będą wykorzystywane w pracy zespołowej. „Na sukces składa się zespołowe IQ i EQ. Dzięki współpracy lider może czerpać z zasobów, jakie posiada współpracujący z nim zespół i wydobywać z niego, to co najlepsze, a zespoły pracujące nad projektem wzmacniają zbiorowe umiejętności. Sukces zależy od tego jak dobry jest zespół, a nie od tego, jak dobry jest pojedynczy uczestnik.”

Dzięki doskonałej pracy zespołowej, odważnym decyzjom, strategicznej konsekwencji i determinacji o sukcesie może mówić polska drużyna biorąca udział w centralno-europejskich eliminacjach, w których startowali studenci z Litwy, Łotwy i Estonii czy Węgier. Zwycięska trójka już 10 kwietnia stanie do rywalizacji w europejskim finale w Rzymie. Bogatsi o doświadczenia z eliminacji oraz wsparcie managerów firmy podczas trwania konkursu, polscy finaliści podkreślają, jak ważne okazało się dla nich połączenie kompetencji z zakresu różnych dziedzin, by osiągnąć najlepszy rezultat –„Z udziału w P&G CEO Challenge wyniosłem bardzo wiele doświadczeń. Ale jednym z tych najcenniejszych była praca w zespole, w którym mieliśmy bardzo różne punkty widzenia. Zamiast forsowania własnych pomysłów wszyscy dążyliśmy do porozumienia, a rezultat przerósł nasze oczekiwania” - mówi Robert Duczyński z polskiego, zwycięskiego teamu.

 

Nagroda cenniejsza od pieniędzy

Rzym to ostatni etap europejski, którego zwycięzcy zmierzą się w ostatecznej rozgrywce podczas światowego finału w Panamie. Najlepszych czeka podróż do Cincinnati, gdzie wezmą udział w prestiżowym wydarzeniu – konferencji „P&G 2018 Signal”. To wyjątkowa nagroda, która dla przyszłych liderów biznesu może stanowić znacznie cenniejsze doświadczenie niż nagrody pieniężne czy rzeczowe. Wyjeżdżając do Cincinnati i biorąc udział w jednej z najważniejszych konferencji branży, zyskują możliwość nawiązania kontaktów i zaczerpnięcia z wiedzy wybitnych managerów i praktyków świata biznesu. Spotkanie z najwybitniejszymi managerami firmy, którzy zarządzają jedną z największych marek i możliwość uzyskania wskazówek czy inspiracji, stanowi cenne doświadczenie, które może zmotywować zwycięzców do odnoszenia własnych sukcesów zawodowych.

źródło: informacja prasowa

fot.:Od lewej Robert Duczyński, Katarzyna Gajewska i Piotr Falkowski – zwycięzcy P&G CEO Challenge na Europę Środkowo-Wschodnią / P&G