Kandydaci, którzy wysyłają do 50 CV w większości przypadków (67,7% badanych) znajdują pracę w przeciągu 1-3 miesięcy. Jest to najczęstszy czas poszukiwania pracy przez specjalistów i menedżerów. „Wśród respondentów, pojawiły się osoby, które wysyłały powyżej 500 CV (3,1% badanych), nawet 700, 750 czy 1200! Jednak najczęściej poszukiwali oni pracy przez 9-12 miesięcy. Są to osoby, które już przez dłuższy czas pozostają bez pracy i desperacko wysyłają swoje dokumenty na każdą ofertę pracy, czasem nawet po kilka razy na tą samą” dodaje Michał Młynarczyk.

Menedżerowie i specjaliści pracę znajdują szybko, jednak nie do końca są usatysfakcjonowani poziomem zaoferowanego im wynagrodzenia. Aż 57,2% ankietowanych osób nie jest zadowolona z oferty finansowej, jaką zaproponowano im w obecnej firmie.

„Pamiętajmy, że spora część menedżerów zdobyła swoją obecną pracę tuż przed lub w czasie kryzysu, kiedy średnie zarobki w większości branż spadły o 15-40%” wyjaśnia Michał Młynarczyk. 38,9% respondentów chciałoby zarabiać raz tyle, co piąty (20,4%) o połowę więcej, a 14,3% o jedną trzecią więcej.

SZUKAĆ SAMEMU A NIE PRZEZ ZNAJOMYCH

Interesujące okazały się wyniki badania dotyczące najbardziej skutecznych sposobów poszukiwania pracy przez specjalistów i menedżerów. Ponad połowa (52,5%) ekspertów wskazuje, jako najbardziej efektywną metodę, wysyłanie swoich dokumentów bezpośrednio do pracodawców. „W większości publikowanych do tej pory raportach, kontakty poprzez rodzinę i znajomych to najbardziej popularne sposoby i najczęściej wymieniane przez kandydatów rozglądających się za nowym stanowiskiem pracy.

W naszym zestawieniu znalazły się dopiero na drugim miejscu, wytypowanym przez 48,7% ankietowanych, tuż przed profesjonalną siecią kontaktów biznesowych (47,5%) i wysyłaniem CV na oferty dostępne w internecie (41,4%)”. Jedynie co dziesiąty badany uważa iż aktywność na różnego rodzaju portalach społecznościowych aby być zauważonym przez przyszłego pracodawcę jest efektywnym sposobem na znalezienie nowej pracy. W targi pracy jako skuteczne narzędzie rekrutacji wierzy już zaledwie 4,2% badanych.

Źródło: HAYS Poland, Raport HAYS: menedżer i specjalista szuka pracy, Maj 2011