W ostatnich latach w Polsce można było zaobserwować intensywny rozwój usług contact center. Spowodowane jest to coraz większą liczbą przedsiębiorstw decydujących się na outsourcowanie telefonicznej obsługi klienta.

 

 

 

Także poznańskie firmy funkcjonujące w branży contact center współpracują z dużymi, międzynarodowymi organizacjami. Jednym z takich przykładów może być firma arvato Polska, oddział Bertelsmann Media Sp. z o.o. W związku z rozwojem dotychczasowych projektów oraz pozyskaniem nowych, poszukuje ona obecnie w Poznaniu 50 pracowników biegle znających język niemiecki. Zatrudnionym firma zaoferuje atrakcyjne wynagrodzenie, specjalistyczne szkolenia oraz liczne benefity.

 

Osoby zatrudnione w contact center, w którym realizują zadania z zakresu obsługi klienta, angażowane są często m.in. w rozwiązywanie problemów technicznych związanych z oprogramowaniem, zarządzanie zmianami w abonamencie telefonicznym, rezerwowanie hoteli lub biletów lotniczych i kolejowych oraz obsługę programów lojalnościowych. Sposób, w jaki pracownicy telefonicznie obsługujący klienta wykonają swoje obowiązki, będzie miał natomiast wpływ na postrzeganie przedsiębiorstwa outsourcującego proces przez jego klientów.

Dlatego praca w contact center kooperującym z dużymi organizacjami jest odpowiedzialnym zajęciem, do którego potrzebne są odpowiednie kwalifikacje.

– Kompleksowa obsługa w zakresie contact center wymaga, aby jej wykonawca zdobył zaufanie swojego klienta oraz zapewnił mu odpowiednią jakość świadczonych usług. Realizacja tego zadania wymaga pozyskania przez firmę contact center odpowiednich kandydatów do pracy, którym zapewni się możliwości rozwoju – tłumaczy Janusz Jankowiak, Dyrektor Generalny arvato Polska, Prezes Zarządu Bertelsmann Media Sp. z o.o.

 

contactcenter2_arvato Polska_male


 

 

Pracodawca wymaga i oferuje

Obecnie arvato Polska prowadzi rekrutację do dwóch prestiżowych międzynarodowych projektów – firmy z branży telekomunikacyjnej oraz jednego z największych amerykańskich biur podróży. Firma arvato Polska pozyskała już 25 osób, a do końca roku planuje zatrudnić jeszcze 50 pracowników. Przedstawiciele firmy liczą jednak, że to nie koniec wzrostów zatrudnienia.

Poszukiwani przez nas kandydaci powinni odznaczać się biegłą znajomością języka niemieckiego, komunikatywnością oraz umiejętnością dobrej obsługi komputera, a w przypadku jednego z projektów dodatkowo znajomością języka angielskiego. Doświadczenie zawodowe nie jest dla nas kluczowe – mówi Piotr Pieślak, Dyrektor Contact Center ds. Nearshore w arvato Polska. – Dodatkowo pracownikom zapewniamy system szkoleń produktowych i z zakresu obsługi nowoczesnego systemu rezerwacyjnego. Zatrudnieni mogą także korzystać z warsztatów mających na celu podnoszenie kwalifikacji językowych w ramach tzw. szkółki językowej arvato – dodaje Piotr Pieślak.

 

(Nie)Materialnie

Pracownicy, którzy zostaną zatrudnieni w ramach projektu dla międzynarodowej firmy, mogą liczyć na dodatkowe benefity. Firma arvato Polska oferuje kandydatom umowę o pracę, konkurencyjne na rynku wynagrodzenie oraz system premiowy. Pracownicy mogą również liczyć na bogaty pakiet świadczeń dodatkowych m.in. uczestnictwo w programie arvato Halogen Sport, pozapłacowy system motywacyjny oraz pakiet relokacyjny w wysokości kilku tysięcy złotych, gdy w wyniku zatrudnienia w firmie będą musieli przeprowadzić się do Poznania. Pracodawca oferuje także możliwość zakupu kart sportowych czy ubezpieczeń grupowych na preferencyjnych warunkach.

Benefity to jednak nie wszystko. Wbrew powszechnie panującym stereotypom osoby pracujące w contact center mają możliwość zdobycia doświadczenia oraz rozwoju własnych kompetencji. W ramach oferowanych przez arvato Polska szkoleń, a także w związku z wykonywaniem codziennych obowiązków, pracownicy zdobywają umiejętności, które mogą rozwijać w praktyce. Można tu wymienić między innymi: doskonalenie znajomości języków obcych, zarządzanie sobą w czasie oraz w dynamicznie zmieniającym się środowisku, radzenie sobie z trudnym klientem, rozwiązywanie problemów i asertywną komunikację.

–Praca w naszych projektach zagranicznych to nie telesprzedaż ani telemarketing, lecz obsługa linii doradczych i obsługowych. Codzienne obcowanie z zagranicznymi klientami daje możliwość nabycia umiejętności komunikacji biznesowej czy odpowiednich zachowań językowych – podkreśla Piotr Pieślak.

Grupa Bertelsmann Media zatrudnia w contact center w kilku lokalizacjach w Polsce 1400 pracowników, w tym w Poznaniu prawie 1200 osób, którzy prowadzą obsługę klientów w 13 językach m.in. w niemieckim, angielskim, francuskim i rosyjskim. Więcej informacji na temat pracy w arvato Polska można znaleźć pod linkami:

www.praca.arvato.pl