W tegorocznym rankingu „Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2013” w kategorii firm zatrudniających do 500 osób pierwszą dziesiątkę zdominowały znane marki. Jednak obok takich firm, jak Microsoft, Ochnik czy Mercedes-Benz Polska po raz pierwszy w historii konkursu wysokie 4 miejsce zdobyła firma z branży hotelarskiej – Hotel Zdrojowy Pro-Vita w Kołobrzegu. To wielki sukces tej firmy.

 

- Dopiero na gali dowiedzieliśmy się, ze zaszliśmy tak wysoko. Czułam się taka dumna i szczęśliwa - mówiła tuż po uroczystej gali „Great Place to Work” Agnieszka Trafas, właścicielka Hotelu Zdrojowego Pro-Vita.

- Mam świadomość, ze ta nagroda jest potwierdzeniem właściwie obranego kierunku współpracy z ludźmi w firmie. Radość jest tym większa, że jako polska firma znaleźliśmy się w towarzystwie firm z kapitałem zagranicznym, z dużymi budżetami i o zasięgu międzynarodowym.

 

Prestiżowy konkurs

 

Tegoroczna lista Najlepszych Miejsc Pracy w Polsce to piąta edycja konkursu Instytutu Great Place to Work®. W tym roku przebadano 50 polskich firm, zatrudniających łącznie ponad 57 tys. pracowników. Na ocenę finalną konkursu składały się dwa aspekty: wynik ankiety pracowniczej, w ramach której badana jest wiarygodność, dbałość o pracownika, uczciwość i dawanie równych szans (czyli wskaźnik zaufania w firmie Trust Index©) oraz audyt kultury organizacyjnej i praktyk HR (Culture Audit©).

 

W efekcie firmy, które trafiły na Listę Najlepszych Miejsc Pracy to te, które rzeczywiście potrafią tworzyć przyjazne warunki pracy i klimat wzajemnego zaufania. Jak widać konkurs Great Place to Work® nie jest łatwy – nie wystarcza sama silna marka. To pracownicy w dużej mierze decydują
o pozycji firmy w rankingu.

 

Pasja, pomysły i zgrany zespół

 

Hotel Zdrojowy Pro-Vita powstał 10 lat temu w Kołobrzegu. Zgodnie z ideą „Pro-Vita na zdrowe życie” celem właścicielki było zostać uznanym ekspertem w dziedzinie wellness i holistycznego rozwoju człowieka. Stworzyła zespół ludzi inspirujących innych oraz siebie nawzajem do życia w zdrowiu, szczęściu
i harmonii.

- Stawiamy na zdrowy styl życia, entuzjazm, samodoskonalenie, partnerstwo, zaangażowanie i profesjonalizm – podkreśla Agnieszka Trafas. – Obecnie nasz zespół składa się ze 115 osób. Każdego dnia mamy nowe pomysły na to, jak zachwycać gości. W skali miesiąca jest to 3450 twórczych idei – śmieje się.

 

Efektem współpracy całego zespołu jest ciekawa oferta. Oprócz standardowych usług hotelowych, zabiegów dla zdrowia i relaksu oraz zdrowej restauracji, znaleźć w niej można: pobyty regeneracyjne dla menadżerów, programy wellness dla firm, warsztaty rozwoju osobistego, coaching, pakiety dla rodzin z dziećmi z edukacyjnymi animacjami, zdrowe odchudzanie z autorską dietą, coachingiem dietetycznym, analizą składu ciała i zajęciami z trenerem osobistym, a także poradnię dietetyczną.

 

Filozofia zdrowego stylu życia przedstawiana jest też na łamach firmowego kwartalnika „Pro-Vita” (nakład 13.000 egz.), którego redaktorami są m.in. pracownicy hotelu oraz na fan page „Przystanek Wellness”. Dodatkowo hotel organizuje wewnętrzne szkolenia wellness oraz aktywizuje i zatrudnia osoby niepełnosprawne.

- To pracownicy naszego hotelu sprawiają, że  jesteśmy wspaniałym miejscem pracy. Cieszę się, że biorę w tym udział– mówi Adam Hok, Dyrektor Generalny Hotelu.