Volskwagen zgodził się wyłączyć e-maile wszystkim pracownikom korzystającym z BlackBerry po zakończeniu pracy.

Każdy pracownik informowany jest pół godziny przed rozpoczęciem i zakończeniem pracy o wyłączeniu dostępu do firmowej skrzynki. Nowa zasada objęła największego producenta w Europie i wszystkich pracowników, jednak wydaje się, że zarząd nadal będzie posiadał dostęp do e-maili przez Blackberry.

Tylko kilka firm posunęło się do tak drastycznych zmian w kulturze pracy aby polepszyć równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym.

Deutsche Telekom, wprowadziła w ostatnim roku dla pracowników „smart device policy”, m.in. prawo do bezwzględnego wolnego w dniach wolnych od pracy, z obietnicą ze strony zarządzających o niewymaganiu pozostawania w kontakcie pod e-mailem lub telefonem.

W Europie, wypalenie zawodowe sięga łącznie 10 mln dni w roku, pracodawcy chcą ograniczyć ilość czasu, jaki pracownicy spędzają w ciągłej gotowości pod e-mailem, telefonem w weekendy i podczas urlopu.

BITKOM opublikowała ostatnio badania, które pokazują, że 88 procent niemieckich pracowników jest dostępnych dla klientów, współpracowników i przełożonych, pod e-mailem lub telefonem komórkowym poza godzinami pracy, w porównaniu z 73%, dwa lata temu.

HRtrendy.pl