Firmy szkoleniowe, w zależności od specyfiki biznesu i przyjętej strategii marketingowej, wykorzystują różne narzędzia do promowania ofert szkoleniowych w internecie.

Są obecne w katalogach szkoleń, wysyłają mailingi do własnych baz lub zamawiają kampanie e-mailingowe. Wykorzystują linki sponsorowane, bannery lub publikują artykuły sponsorowane w portalach branżowych.

Poniżej omawiam w kilku punktach jak efektywnie wykorzystać katalog szkoleń do promowania oferty szkoleniowej.

1. Teksty marketingowe szkoleń publikowanych w internecie powinny być  zredagowane w odmienny sposób niż w folderze papierowym

Internauta w inny sposób czyta i odbiera tekst pisany na monitorze niż w papierowym folderze. Dlatego ważne jest aby teksty nie były przekopiowane z ofert plików Word czy też PDF. Odpowiednio zredagowany tekst zwiększy szanse na to, że internauta zapozna się z nim szczegółowo. Odpowiednio sformatowany, niedługi i przejrzysty tekst zachęci go do przeczytania całości.

2. Dopasuj tytuł szkolenia

Zmodyfikuj tytuł tak, aby był krótki i zawierał wszystkie istotne słowa kluczowe. To po nich użytkownik i Twój potencjalny klient trafi do opublikowanej oferty.

Pamiętaj, że:

  • wyszukiwarki w katalogach, w pierwszej kolejności wyszukują haseł w tytule, a dopiero następnie w opisie.
  • oferty szkoleniowe publikowane przez Ciebie w katalogu szkoleń dostępne są również w wynikach wyszukiwania w Google i w innych wyszukiwarkach np. Netsprint, Bing.

Przykład szkolenia widocznego w wynikach wyszukiwania i katalogu szkoleń

Rysunek 1 Przykładowy widok wyniku wyszukiwania w google.pl

Rysunek 1 Przykładowy widok wyniku wyszukiwania w Google.pl

Rysunek 2 Przykładowy widok szczegółów szkolenia w katalogu szkoleń

 

Im lepiej dopasowany tytuł do tematu szkolenia oraz odpowiednio skonstruowane pierwsze 100-200 znaków opisu, tym większe szanse na pojawienie się szkolenia w wynikach wyszukiwania i tym samym przejście użytkownika do opublikowanej oferty.
Pod żadnym pozorem nie kopiuj opisu szkolenia z materiałów papierowych.

Poświęć trochę czasu na zredagowanie treści, jeśli naprawdę chcesz sprzedać szkolenie w internecie!


3. Przeredaguj opis szkolenia

Pamiętaj, że:

  • Internauta inaczej czyta i przyswaja tekst czytany na monitorze, zatem przygotuj zwięzły, konkretny i dobrze sformatowany tekst (pogrubienia, akapity)
  • Pierwsze 100-200 znaków opisu przekazywane jest do wyszukiwarek do zaprezentowania w wynikach. Zastosuj w nim słowa kluczowe, które najlepiej oddają temat szkolenia.
  • Wyszukiwarki (w katalogu jak i zewnętrzne np. Google) również wyszukują hasła w opisie!


4. Dodaj informację o trenerze

  • Pamiętaj, że klienci wybierają szkolenie bardziej ze względu na trenera, a nie firmę.
  • Nie kopiuj całego CV trenera i jego pełnego życiorysu. Wystarczy krótka notka zawierająca podsumowanie specjalizacji, ilości godzin przepracowanych, życiowe motto czy hobby.
  • Dobrym pomysłem jest dodanie zdjęcia trenera – to uwiarygadnia i buduje pierwszą więź z potencjalnym klientem.
  • Daj wybór użytkownikowi. Jeśli chce poznać więcej szczegółów, zamieść link do profilu trenera w wybranej sieci społecznościowej (np. Goldenline)

 

5. Wprowadź dane kontaktowe

Jeżeli w Twojej firmie różne osoby odpowiadają za różne szkolenia, w opisie oferty podaj dane kontaktowe do osoby, która odpowiada za dane szkolenie. Ułatwisz tym samym kontakt.

I na koniec, pamiętaj o odpowiednio skonstruowanym opisie firmy w wizytówce.
Dodaj logo, opisz specjalizację firmy, listę klientów.

W następnej części z cyklu „Jak skutecznie reklamować szkolenie w internecie” dowiesz się jak przeprowadzić kampanię e-mailingową.

Autor: Mirosław Nowoszewski
Katalog szkoleń www.trainingplanet.pl