Badania marketingowe to systematyczny, celowy i obiektywny proces działania oraz prezentacji informacji na potrzeby podejmowania decyzji marketingowej. Systematyczność badań oznacza, że badania powinny być dobrze zorganizowane i zaplanowane jako integralna część systemu informacji marketingowej w przedsiębiorstwie (systematyczne gdyż rynek jest pojęciem dynamicznym i cały czas się zmienia). Celowość badań oznacza w tym przypadku ich przydatność do konkretnego problemu, do podjęcia konkretnej decyzji. Obiektywność oznacza, że w badaniach stosuje się ogólnie przyjęte standardy i zasady obiektywności, wykorzystując metody naukowe do gromadzenia, analizy i interpretacji danych. Obiektywność oznacza również takie ustalenie wyników badań, aby nie sugerowały odpowiedzi.

Badania marketingowe spełniają szereg funkcji:- opisowa – ukazuje otoczenie rynkowe (konkurencji, rynku itp.)- wyjaśniająca – wyjaśnienie przyczyn i zależności zaistniałej sytuacji. Szukamy zależności przyczynowo-skutkowych (np. zakładamy, że podniesienie ceny danego produktu coś zmieni, musimy, więc to zweryfikować)- prognostyczna – polega na przewidywaniu przyszłości na podstawie tego, co było w przeszłości (ekstrapolacja trendu)- innowacyjna – poszukiwanie na rynku nowych rozwiązań, zmian, szans na realizowanie nowych zadań – kontrolna – kontrola realizacji celu np. kampanii promocyjnej; innymi słowy: sprawdzamy, czy dany cel jest realizowany i z jakim wynikiem.

http://www.antal.com

O Antal International
Antal International jest międzynarodową firmą executive recruitment posiadającą 49 oddziałów w 27 państwach. Powstała na początku lat 90. Wówczas usługi takie były produktem niszowym, natomiast nasilająca się globalizacja pozwoliła no pozyskanie klientów z ponad 75 państw. W nowym milenium zapotrzebowanie na usługi Antal zgłaszały zarówno małe i średnie przedsiębiorstwa jak również firmy znajdujące się na liście Fortune 500 corporations.

O Antal International w Polsce
Polski oddział rozpoczął działalność w 1996 roku. Obecnie biuro w Warszawie liczy 65 konsultantów, co czyni spółkę zdecydowanym leaderem na polskim rynku rekrutacyjnym.