Szybko wypełniający się kalendarz, pogoń za deadline’ami, zarządzanie nagle pojawiającymi się tematami,to codzienność pracowników na wyższych szczeblach w dużych firmach. Jakie świadczenia pozapłacowe zaproponować zabieganym managerom? Dostosowujące się do ich kalendarza, odbywające się formule na żądanie. Taki właśnie jest kurs języka angielskiego na platformie Tutlo.

Szkolenia językowe to czwarty najczęściej pożądany benefit wśród pracowników.[1] Współczesne realia stawiają przed organizacjami nowe wyzwania: Jaką formę nauki zaproponować pracownikom, by była ona przyjemnością, a nie koniecznością?

 

Pracownicy chcą uczyć się języków, ale w alternatywny sposób

Większość Polaków widzi potrzebę podszkolenia swojej znajomości języków obcych.  Jak wynika z danych Deloitte, jedynie 15 proc. ankietowanych ocenia swoje kompetencje językowe na odpowiednim poziomie. 56 proc. z nich chciałaby nad nimi popracować, natomiast 21 proc. rozpocząć naukę od podstaw.

Co ciekawe, te same badania wskazują na to, że Polacy szukają alternatywnych form uczenia się. Wśród tych najczęściej wskazywanych znalazły się kursy online – jako skuteczny sposób pozyskiwania wiedzy wskazało je 50 proc. respondentów mających poniżej 35 lat i prawie połowa osób w wieku 35-44.[2]

 

Nowoczesne podejście do świadczeń pozapłacowych

W czasach, w których ciągłe doskonalenie kompetencji staje się wspólnym celem – zarówno dla pracodawców, jak i pracowników, ważnymi kwestiami są optymalizacja czasu uczenia się i efektywność. Kluczowe dla firm powinno być więc zapewnienie uczniom odpowiedniego środowiska e-learningowego.

Korzystając z aktualnej wiedzy naukowej dotyczącej dydaktyki języków, w Tutlo wykorzystywana jest metoda immersji. Dzięki nauce z native speakerem można uczyć się tak, jak podczas pobytu za granicą – w takiej formule następuje dosłowne zanurzenie się w języku. Lekcje są indywidualne – cała uwaga nauczyciela skupiona jest więc na jednym uczniu. Dzięki temu standardowa lekcja w Tutlo trwa jedynie 20 minut. Badania przeprowadzone przez Microsoft wykazują, że przez taki okres skupienie utrzymuje się na najwyższym poziomie, dzięki czemu materiał jest przyswajany jeszcze efektywniej.[3]

Poza tym, lekcje realizowane są w formule na żądanie – bez wcześniejszego umawiania się. Wystarczy zalogować się na platformę i połączyć z jednym z 200 native speakerów z całego świata bądź wybrać polskiego lektora. Co ważne, efekty kursu udostępnionego pracownikom w formie benefitu pracowniczego mogą być na bieżąco weryfikowane poprzez specjalny panel pracodawcy.

Obecnie Tutlo jest najszybciej rozwijającą się platformą do nauki języków w Polsce. Korzysta z niej ponad 5 000 użytkowników, a ponad 80 firm oferuje to rozwiązanie jako świadczenie pozapłacowe.

[1] Raport Pracuj.pl, „Benefity – czyli co motywuje pracowników?”, 2017 r.

[2] Dane Deloitte

[3] Microsoft Research, 2015