Nowe funkcje serwisu otoPraca.pl zmieniają styl pracy rekruterów

Internet otwiera nowe możliwości rekrutacji pracowników, z których korzystają już firmy doradztwa personalnego i pośrednictwa pracy, działy HR dużych firm, a nawet urzędy pracy. Rekruterzy doceniają oferowane przez portale narzędzia. Nowe funkcjonalności, takie jak baza profili zawodowych czy możliwość ich subskrypcji oraz oceniania, dostępne w otoPraca.pl, pozwalają jeszcze szybciej i efektywniej znaleźć najlepszych kandydatów.

Nowe możliwości sprawiają, że rekruterzy zmieniają strategie poszukiwania pracowników. – Czasy, w których serwisy rekrutacyjne pełniły funkcję jedynie wielkiej tablicy ogłoszeniowej już dawno minęły, choć nawet dziś odzew na zamieszczane oferty jest czasami zaskakująco duży i szybki – mówi Marta Krauze, manager serwisu rekrutacyjnego otoPraca.pl. – Obecnie taka bierna forma poszukiwania pracowników jednak traci na popularności. Rekruterzy coraz częściej sami wyszukują i bezpośrednio kontaktują się z kandydatami.

Aby im to ułatwić, giełdy pracy online sukcesywnie wzbogacają standardowe formy rekrutacji. – Serwis otoPraca.pl udostępnia bezpłatnie bazę profili zawodowych, dzięki czemu rekruterzy mają swobodny dostęp do informacji na temat umiejętności i doświadczenia kandydatów jeszcze zanim się z nimi skontaktują – mówi Marta Krauze.

– Mogą oni również otrzymywać regularne powiadomienia o nowych użytkownikach, spełniających określone kryteria. Dodatkowo, uruchomiliśmy mechanizm oceniania profili zawodowych, który z pewnością ułatwi dotarcie do osób z najciekawszymi kompetencjami.

- Korzystanie z portali rekrutacyjnych to najłatwiejszy sposób na pozyskanie pracownika – ocenia Iwona Mitros, Marketing Coordinator w Grafton Recruitment Polska Sp. z o.o. – Nasza firma od dawna posługuje się narzędziami oferowanymi przez internetowe serwisy z ofertami pracy. Korzyści z tego płynących jest wiele – sam sposób umieszczania ogłoszeń jest bardzo prosty i, co ważne, szybki.

Ponadto, publikacja ofert w sieci jest znacznie tańsza, niż w prasie.
- Internetowe portale z ofertami pracy mogą również służyć do promocji wizerunku agencji – dodaje Michał Młynarczyk, Managing Director w agencji rekrutacyjnej Hays. – Ogłoszenia o pracę, docierając bezpośrednio do grup docelowych, stanowią często niedoceniane narzędzie marketingowe. Profesjonalny, ciekawy wygląd ofert, szczegółowa i wiarygodna treść, a także charakter stanowisk, których dotyczą oferty, kształtują wizerunek danej agencji wśród kandydatów, a także klientów.

Skuteczności tych działań sprzyja szeroki zasięg portali rekrutacyjnych. Wyszukiwarki publikowanych w serwisach ogłoszeń zwykle znajdują się dodatkowo w innych portalach tematycznych i branżowych. Na przykład oferty z serwisu otoPraca.pl dostępne są również dla 10 mln użytkowników platformy handlowej Allegro, a także osób korzystających z jednego z najpopularniejszych serwisów internetowych, jakim jest wp.pl.

otopraca.pl