Kolejną częścią Programu Edukacyjnego „Twoja Perspektywa” był cykl 12 darmowych warsztatów praktycznych dla studentów od drugiego do piątego roku studiów technicznych i ekonomicznych. W programie znalazły się takie tematy jak: ABC – rachunek kosztów działań, analiza rynku, zarządzanie produktem, elementy strategii marketingowej, e-marketing, projektowanie interfejsu głosowego, a także liczne szkolenia z zakresu komunikacji i autoprezentacji.

Warsztaty prowadzili praktycy i menedżerowie z Telekomunikacji Polskiej, Orange i Marketplanet, a także trenerzy Grupy TP. Uczestniczyło w nich ponad 300 studentów z 12 różnych uczelni warszawskich.

„Poprzez zaoferowanie studentom możliwości uczestnictwa w warsztatach, chcieliśmy przybliżyć młodym ludziom wiedzę praktyczną, której nie ma w programie nauczania na poziomie szkolnictwa wyższego.

Wybór tak szerokiej i różnorodnej tematyki poruszanej na warsztatach wynikał z potrzeby dostosowania zakresu edukacji praktycznej na uczelniach wyższych do potrzeb rynku pracy, a tym samym do wymagań stawianych absolwentom przez przyszłych pracodawców” – powiedział Jacek Kowalski – Dyrektor Pionu Zarządzania Kompetencjami i Rozwojem Pracowników Grupy TP.

Trzecim modułem Programu Edukacyjnego był Ogólnopolski Konkurs dla studentów „Twoja Perspektywa”. Udział w Konkursie mogli wziąć studenci do 26 roku życia wszystkich kierunków i rodzajów studiów. Warunkiem udziału w konkursie było ukończenie pierwszego roku studiów.

Konkurs rozgrywany był od 23 marca do 27 maja 2009 r. Spośród 630 uczestników eliminacji do etapu półfinałowego konkursu zakwalifikowały się 32 osoby. Uczestnicy eliminacji rozwiązywali testy z trzech dziedzin do wyboru: IT i telekomunikacja, marketing i zarządzanie oraz ekonomia i finanse.

Zwyciężyła Aleksandra Warzecha – studentka Szkoły Głównej Handlowej zdobywając nagrodę główną w wysokości 10 000 zł. Kapituła Konkursu „Twoja Perspektywa” wyłoniła także czterech laureatów oraz pięciu finalistów. Laureaci otrzymali nagrody w wysokości 2 000 zł a finaliści 500 zł. Dodatkowo każdy otrzymał możliwość odbycia płatnej praktyki w jednej ze spółek Grupy TP.

Aktualne informacje o wszystkich wydarzeniach organizowanych w ramach Programu Edukacyjnego zamieszczane były na stronie Programu. Od momentu rozpoczęcia Programu stronę internetową www.twojaperspektywa.pl odwiedziło ponad 15 tysięcy osób.