Blogi HR


Słaba jakość ogłoszenia rekrutacyjnego – jak dobrać wskaźniki?

Słaba jakość ogłoszenia rekrutacyjnego – jak dobrać wskaźniki?

Niewłaściwa treść ogłoszenia potrafi zrujnować reputację firmy. Ogłoszenie trafia na Wykop by bawić setki internautów. Co ciekawe, efekt Wykop może być korzystny, jeśli ogłoszenie będzie na tyle ciekawe, że wzbudzi pozytywne reakcje potencjalnych kandydatów. Ogłoszenie miałkie, nieciekawe nie przyniesie CV, a niedookreślone

Indywidualne spotkania z pracownikiem – najczęstsze błędy

Indywidualne spotkania z pracownikiem – najczęstsze błędy

Jakie problemy napotykają managerowie przy organizacji indywidualnych spotkań z pracownikiem? Dlaczego spotkania 1:1 nie są tak efektywne jak mogłyby być? 5 najpoważniejszych błędów jakie popełniają w tym względzie managerowie.  1. Brak agendy spotkania Plan spotkania oraz określenie jego kluczowych punktów to

5 argumentów dla zarządu, by kupić system ATS

5 argumentów dla zarządu, by kupić system ATS

Co jest ważne dla zarządu każdej firmy? Ludzie? Atmosfera? Zadowolenie pracowników? I owszem, ale tak naprawdę pod tym wszystkim kryją się wskaźniki finansowe. Przełóżmy zatem zalety  ATS na korzyści finansowe. Dadzą wam one gotowy

Jak przeprowadzić w firmie badanie zadowolenia z dodatków pozapłacowych?

Jak przeprowadzić w firmie badanie zadowolenia z dodatków pozapłacowych?

Już za miesiąc  – dwa, w związku ze zbliżającymi się świętami, zaczniecie dostawać na wasze HR-owe skrzynki, maile dotyczące nowych benefitow i dodatków pozapłacowych dla waszych pracowników.  czy jednak te kolejne inwestycje ucieszą pracowników? Jak się dowiedzieć, które benefity naprawdę

3 największe błędy podczas rekrutacji – zdaniem kandydatów

3 największe błędy podczas rekrutacji – zdaniem kandydatów

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Antal („Aktywność specjalistów i manadżerów” – zaledwie 11% kandydatów jest zadowolonych z procesu rekrutacji i nie zauważyło żadnych błędów w trakcie bycia rekrutowanymi.  W kraju, w którym ponad 50% firm ma problemy ze

Smell harassment, czyli problematyczny zapach pracownika

Smell harassment, czyli problematyczny zapach pracownika

  W japońskich mediach coraz częściej mówi się o zjawisku „smell harassment” (ang. nękanie zapachem, jap. sumehara), które w miejscu pracy może przyjąć różnorodną formę. Problematycznym zapachem może być nieświeży oddech współpracownika, zapach ciała, perfum, a nawet… płynu do zmiękczania

Firmy muszą być gotowe na ciągłą rotację

Firmy muszą być gotowe na ciągłą rotację

Jak wynika z najnowszego badania Deloitte „2018 Deloitte Millennial Survey. Millennials disappointed in business, unprepared for Industry 4.0”,  firmy powinny przygotować się na to, że ich pracownicy nie będa wiązać się z nimi na długo. Na szczęście poziom lojalności może wzrosnąć dzięki elastyczności

66% pracowników w Polsce gotowych na pracę w stresie

66% pracowników w Polsce gotowych na pracę w stresie

Wyniki najnowszego badania Confidence Index przeprowadzanego cyklicznie przez firmę rekrutacyjną Michael Page pokazują, że Polacy stresu w pracy się nie boją. Mało tego, stres nie jest też dla większości osób przyczyną wystarczającą do tego, by zmienić pracę. Zaledwie 5 proc.

Zespół Napięcia Powakacyjnego – dotyka 70 proc. pracujących!

Zespół Napięcia Powakacyjnego – dotyka 70 proc. pracujących!

 Wiosenne przesilenie, stres pourlopowy. Jak znaleźć w sobie motywację do pracy? Z badań TripAdvisor wynika, że problem stresu powakacyjnego (zwanego Zespołem Napięcia Powakacyjnegi) dotyka 70 proc. pracujących Europejczyków. Objawia się on przede wszystkim problemami z koncentracją, spadkiem nastroju oraz brakiem zainteresowania

Już nie tylko pieniądze? Co przyciąga pracowników?

Już nie tylko pieniądze? Co przyciąga pracowników?

Dobra atmosfera, perspektywy rozwoju i szansa na utrzymanie równowagi pomiędzy pracą, a życiem prywatnym – to najważniejsze czynniki, na które zwracają uwagę kandydaci szukając nowego miejsca pracy.  O tym, co  jest dla pracowników najważniejsze, mówi raport Confidence Index realizowany cyklicznie

„HRodo 2018. Wpływ Rodo na HR”

„HRodo 2018. Wpływ Rodo na HR”

Konferencja „HRodo 2018. Wpływ Rodo na HR” zorganizowana w ramach III edycji Payroll Club zakończona. W wydarzeniu wzięło udział kilkadziesiąt Managerów i Dyrektorów HR wiodących organizacji w Polsce. Tegoroczna edycja dotyczyła wpływu unijnego rozporządzenia RODO na działania i procesy HR.

Technika „5 x dlaczego?” w zarządzaniu. Jak ją stosować?

Technika „5 x dlaczego?” w zarządzaniu. Jak ją stosować?

Metoda „5 Why?”, „5W?” lub po polsku „5 x dlaczego?”  pozwala dotrzeć do przyczyn pojawiających się problemów poprzez odpowiednie zadawanie pytań. Stosuje się ją w biznesie, ale jej powodzenie zależy od tego, czy menedżer, który ją stosuje, jest odpowiednio przygotowany