Aktualności HR


Skuteczne ogłoszenie o pracę dla handlowca

Skuteczne ogłoszenie o pracę dla handlowca

Jak napisać ogłoszenie rekrutacyjne na stanowisko handlowca, by przyciągnąć najlepsze osoby do swojej firmy? Jak zachęcić handlowca do aplikowania? Co jest dla niego ważne, a co go zniechęca? I jakie elementy ogłoszenia mogą odstraszyć tych, którzy do handlu się nie

Jak i po co przekazywać pracownikom wyniki ankiety pracowniczej?

Jak i po co przekazywać pracownikom wyniki ankiety pracowniczej?

Masz problem z tym, by uzyskać od pracowników rzetelnie wypełnione ankiety? Możliwe, że problemem jest brak komunikacji wyników poprzednich ankiet pracowniczych, jakie przeprowadziłeś. Po co podawać pracownikom wyniki i wnioski z przeprowadzanych ankiet? Aby wiedzieli, że są słuchani,

Rekrutacja data – driven. Kilka porad

Rekrutacja data – driven. Kilka porad

Pomyśl o ostatnim procesie rekrutacyjnym, który realizowałeś. Czy wiesz, skąd przyszło do Ciebie najwięcej kandydatów? Który kanał był najbardziej skuteczny? Czy większy zasięg przyniosła reklama na FB czy wrzucenie ogłoszenia na grupę tematyczną? Czy masz pewność, że statystyki odsłon ogłoszenia

Masz program referencyjny? Wykorzystaj go podwójnie!

Masz program referencyjny? Wykorzystaj go podwójnie!

Czy program poleceń pracowników do pracy może stać się narzędziem budowania wizerunku pracodawcy (na zewnątrz i do wewnątrz)? Zdecydowanie tak. tomHRM podpowiada, jak można wykorzystać pracowniczy program referencyjny, by budować Employer Branding. Zrób szum wokół programu referencyjnego Opracuj ciekawe nagrody

Onboarding, czyli nowy pracownik w organizacji

Onboarding, czyli nowy pracownik w organizacji

Zakończony projekt rekrutacyjny i zrealizowany cel to powody do radości każdego HR-owca. Ale czy zakończona rekrutacja oznacza koniec pracy w danym projekcie rekrutacyjnym? Jeszcze jakiś czas temu większość z nas odpowiedziałaby, że tak. Jak jest teraz? Na szczęście coraz

O czym pisać w Intranecie?

O czym pisać w Intranecie?

To czy intranet dla pracowników będzie martwym skryptem zajmującym miejsce na serwerze, czy żywym organizmem, który faktycznie służy komunikacji, zależy od tego, czy będzie zawierać ważne dla pracowników informacje. Jakie rodzaje treści pracownicy cenią najbardziej? Co absolutnie musisz dodać w

10 błędów w ogłoszeniach o pracę

10 błędów w ogłoszeniach o pracę

Co sprawia, że ogłoszenie rekrutacyjne nie działa właściwie i nie przyciąga odpowiednich kandydatów? 1. Brak konkretów w ofercie pracy Godziwe wynagrodzenie, możliwość rozwoju, dynamiczny zespół, benefity – tego typu frazy nie mówią nic. Co najwyżej podkreślają, że pracodawca nie bardzo

Ankiety dla nowego pracownika – 4 propozycje

Ankiety dla nowego pracownika – 4 propozycje

Nowy pracownik w firmie? Wykorzystaj to! Onboarding pracownika to świetny moment na to, by zadać mu kilka pytań, które pozwolą ci usprawnić strategię Employer Brandingową, poprawić proces rekrutacji oraz zbudować lepszą więź pracownika z firmą. Dziś mamy dla was

Praca zdalna w Polsce – 70% pracowników nie ma takich możliwości

Praca zdalna w Polsce – 70% pracowników nie ma takich możliwości

Do 2020 roku w krajach rozwijających się pracować zdalnie będzie co drugi pracownik dużej firmy i 70% zatrudnionych w start-upach. Ta forma pracy także w Polsce ma coraz więcej sympatyków, może przynieść korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Firmy wprowadzając

Bonus finansowy za polecenie kandydata – tak czy nie?

Bonus finansowy za polecenie kandydata – tak czy nie?

Pomoc pracowników w rekrutacji – płacić czy nie płacić?  Programy referencyjne, czyli korzystanie z poleceń pracowników do pracy przyniosły do Polski zagraniczne korporacje. Przez długie lata, w Polsce doświadczaliśmy trudności z ich wdrożeniem, bo po okresie PRL, polecanie kojarzyło się

5 miejsc na FB gdzie warto publikować ogłoszenia rekrutacyjne

5 miejsc na FB gdzie warto publikować ogłoszenia rekrutacyjne

O możliwości wykorzystania social media do rekrutacji słyszał już każdy rekruter. Nie wszyscy jednak korzystają z tego narzędzia efektywnie. A warto, bo pozwala ono dotrzeć zarówno do aktywnych jak i pasywnych kandydatów. Jak wykorzystać Facebook’a i gdzie umieszczać ogłoszenia rekrutacyjne?

Kandydat pasywny i oferta pracy

Kandydat pasywny i oferta pracy

Co umieścić w ofercie pracy kierowanej do kandydata pasywnego? Jakie treści są dla takiego kandydata istotne?  Choć warunki pracy są interesujące dla wszystkich kandydatów i każdemu (również aktywnemu) warto dokładnie przedstawić oczekiwania, obowiązki, benefity i korzyści, to w przypadku pasywnego