Spadające bezrobocie i odbijająca się gospodarka to zapowiedź, że już wkrótce firmy będą musiały ponownie konkurować o pracowników. I to nie tylko wysokością wynagrodzenia, ale jakością pracy. Witajcie w świecie firm przyjaznych młodym.

 

Konkurs Firma Przyjazna Młodym

Odróżnij się od konkurencji i pokaż, że patrząc na potrzeby młodych pracowników, orientujesz się na przyszłość i rozwój!

Więcej informacji o konkursie na www.mlodym.pl a serwis poświęcony temu, jak budować w biznesie kompetencje zarządzania młodymi pracownikami na twitterze @mlodympl

 

Młodzi w firmie to specyficzna grupa pracowników. Trzeba im poświęcić więcej czasu i dać więcej przestrzeni na uczenie się. Często ten czas i przestrzeń to spora inwestycja w umiejętności, wiedzę i standardy pracy. Młodzi w firmie to też w którymś momencie konieczność renegocjacji granicy między życiem rodzinnym a rozwojem kariery.

To również balansowanie między ryzykiem a szansą: na ile trafił nam się nieoszlifowany diament, wielki talent, który wystarczy odkryć a wzmocni nasz zespół a na ile będziemy musieli za miesiąc, dwa rozpoczynać na nowo proces rekrutacji.

Ale młodzi w firmie to także wiele rozmaitych korzyści i możliwości. Na początku kariery chce się więcej, szybciej, mocniej. Energia startu to często energia i atmosfera wielu zespołów, które dzięki młodym ludziom nabierają świeżości, zyskują nowe spojrzenie na sprawę, przyspieszają w kwestiach technologicznych, udoskonalają skostniałe procedury. Młody człowiek w zespole to też szansa na pracownika, który lepiej dostosuje się do norm obowiązujących w danej kulturze organizacyjnej – młodzi uczą się szybciej. Energia, kreatywność i dynamika – czy nie warto na to postawić w zespole?

Żeby jednak przyciągnąć i utrzymać młodych, zaangażowanych i zdolnych – trzeba stworzyć dobre warunki dla ich rozwoju, precyzyjnie odpowiedzieć na potrzeby, umiejętnie zarządzać młodością. Być firmą przyjazną młodym.

Rynek pracy zawsze jest trudny dla ludzi młodych i wkraczaniu na niego zawsze towarzyszy niepokój i niepewność. Szczególnie w gospodarce postkryzysowej. Tym bardziej więc warto budować w biznesie wartość, jaką jest umiejętność współpracy z młodymi ludźmi.

Taki właśnie mamy cel otwierając konkurs Firma Przyjazna Młodym.

Paweł Dębek, szef Instytutu Edukacji Społecznej, trener, coach, doradca