Specjaliści HR w pracy i na rynku pracy: Jakie zadania stoją przed współczesnym specjalistą ds. Human Resources? Co najbardziej motywuje go do pracy? Na te pytania odpowiada II edycja badania „HR-owca portret własny”, przeprowadzonego przez Pracuj.pl.

 

 

Badanie „HR-owca portret własny” miało na celu zobrazowanie środowiska pracy współczesnych HR-owców, przedstawienie w jaki sposób odnajdują się na rynku pracy oraz jak udaje im się pogodzić obowiązki zawodowe z życiem prywatnym.

Z raportu wynika, że praca w branży HR jest wymagająca i wielozadaniowa – ponad połowa badanych wskazała, że odpowiada w pracy aż za siedem różnych obszarów. Oprócz rekrutacji i organizacji szkoleń trzecim kluczowym obszarem, którym zajmują się specjaliści ds. HR jest budowanie wizerunku pracodawcy, co wskazuje na rosnącą rolę employer brandingu.

 

Jakie wyzwania stoją przed współczesnymi HR-owcami?

Specjaliści ds. HR jako największe wyzwania zawodowe wskazywali na zbyt małą liczbę aplikacji (28%), coaching i rozwój pracowników (13%) oraz budowanie spójnej strategii wizerunku pracodawcy. Zarazem chcieliby mieć więcej czasu na doszkalanie się i zdobywanie wiedzy (53%) oraz na planowanie strategii HR dla firmy (52%). HR-owcom brakuje także czasu na komunikację wewnętrzną z pracownikami (39%).

Do pracy motywuje ich przede wszystkim poczucie wpływu na rozwój organizacji oraz różnorodność wykonywanych zadań. Specjaliści ds. HR są też przywiązani do swojej pracy – prawie połowa (44%) badanych nie zamieniłoby się miejscami ze współpracownikami z innych działów firmy. Natomiast, 28% chciałoby spróbować swoich sił w public relations.

Poprzednia edycja raportu ‘HR-owca portret własny’ stała się impulsem do dyskusji o kondycji i kierunkach rozwoju dla branży HR w Polsce. Mamy nadzieje, że tak będzie i w tym roku zwłaszcza, że w tegorocznym raporcie znajduje się porównanie do wyników z poprzedniej edycji. Dzięki temu możemy dostrzec np. dużą dynamikę w zakresie obowiązków pracowników HR.– informuje Aleksandra Gierybo-Paprota z Grupy Pracuj S.A.

 

Całość raportu można znaleźć na stronie http://hr-day.pl/raport/

Raport „HR-owca portret własny” jest częścią kampanii „Moda na HR”, która towarzyszy obchodom HR-Day ustanowionego przez Grupę Pracuj na 20 czerwca. Celem kampanii jest promowanie pracy w zawodach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

 

Informacje o badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiety dostępnej online, a wzięło w nim udział 261 uczestników. Do udziału w nim zaproszono pracowników działów personalnych oraz osoby odpowiedzialne zarówno za rekrutację, jak i inne działania z obszaru Human Resources.

Pracuj.pl