Osoby zarządzające przedsiębiorstwami, odpowiedzialne za strategię i kulturę organizacyjną stoją przed wielkim wyzwaniem – przygotowaniem organizacji do działania w świecie zmian. To niebywała szansa na wprowadzenie innowacji – również w zakresie nowych sposobów uczenia się.
art. sponsorowany

 
 
Świat 2.0 – nowe środowisko pracy i uczenia się

Rynek i miejsca pracy zmieniają się obecnie bardzo dynamicznie, jest to bezpośrednio związane z rozwojem technologii, sieci Internet oraz serwisów społecznościowych. Taki stan rzeczy powoduje zacieranie się granic między pracą, a życiem prywatnym, ludzie są ze sobą w stałym kontakcie, w ten sposób uczą się, inspirują, wymieniają poglądami: chcą mieć wszystko w jednym miejscu.

Zatem kluczowe jest budowanie takiego środowiska pracy, by ludzie mogli czuć się wewnętrznie zintegrowani, by czuli swoją podmiotowość, a nie postrzegali się w miejscu pracy jak jednostki produkcyjne, by mogli realizować siebie również w miejscu świadczenia pracy. W praktyce HR-owej zauważyć można, że takie podejście skutkuje tym, że ludzie pracują tak ciężko jak dotychczas, a równocześnie mają coraz lepsze nastawienie do wykonywanych zadań i ich zaangażowanie i efektywność jest wyższe.

 

Nowe trendy

Oferta szkoleniowa kierowana do pracowników istotnie wpływa na budowanie zaangażowania ludzi do pracy. Jak pogodzić interes firmy z partykularnym interesem pracownika, przy jednoczesnych ograniczeniach formalno-ekonomicznych? Rozwiązaniem staje się szeroko rozumiany e-learning, a wiec nauka tu i teraz, szybki dostęp do wiedzy. Takie produkty oferuje firma SEKA.edu na www.sklep.seka.edu.pl

 

E-LEARNING to najbardziej ekonomiczna forma zakupu – produkty gotowe „z półki”. Po drugie, dostęp do wiedzy 24/7, lekkość formy, która umożliwia indywidualne dostosowanie czasu nauki. Po trzecie, bardzo ważne, e-learning rozwija się wraz z najnowszymi światowymi rozwiązaniami wykorzystywanymi w działaniach szkoleniowych na całym świecie. Korzysta z takich rozwiązań technologicznych jak sztuczna inteligencja, czy rozszerzona rzeczywistość dotychczas stosowana w zaawansowanych grach komputerowych. Ponadto dopasowuje się do naszych smartfonów i tabletów. Dostępne na nich krótkie formy szkoleniowe, tj. „pigułki wiedzy” służą podnoszeniu kompetencji lub po prostu zdobywaniu wiedzy, inspiracji.

 

Organizacje uczące się i zarządzanie wiedzą

Wiedza firmy to POTĘGA, którą dysponują poszczególni pracownicy. Wiedza musi być ciągle wzbogacana i rozwijana, a następnie „udostępniana” ogółowi przedsiębiorstwa. Ważnym elementem tej koncepcji jest fakt, że w firmie zachodzić będzie proces ciągłego uczenia się. Proces ten nigdy nie wejdzie w fazę końcową, tzn. stale będzie trwał i to powinno stać się stałym motorem napędzającym rozwój Projektu i jego produktów.

Autor: Marta Machalska – Prezes Zarządu w firmie SEKA.edu Sp. z o.o

seka-edu_logo