Employer Branding to sztuka wymagająca wiedzy i zaangażowania. Dla coraz większej liczby przedsiębiorstw budowanie wizerunku firmy jako pożądanego pracodawcy stało się oczywistym i świadomym wyborem. Wg najnowszych badań*, tylko 16% firm w Polsce nie prowadzi żadnych działań w tym obszarze.


 

Dla tych, którzy chcą skorzystać z najnowocześniejszych narzędzi, portal Pracuj.pl po raz pierwszy organizuje Dni Pracodawców – wyjątkowe, interaktywne wydarzenie o zasięgu ogólnopolskim. Od 7 do 11 kwietnia 2014 r. przedsiębiorcy będą mogli zaprezentować się kandydatom w sieci – również przez urządzenia mobilne.

 

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl wśród specjalistów HR*, najczęściej wykorzystywanym narzędziem EB jest zakładka „Kariera” na firmowej stronie www – przyznała tak ponad połowa badanych. Niemal równie duża grupa firm (46%) korzysta z narzędzi komunikacji wewnętrznej, takich jak intranet, ale na trzecim miejscu znalazł się udział w organizowanych zewnętrznie wydarzeniach skierowanych do kandydatów. Jako istotne narzędzie budowania wizerunku pracodawcy wskazało go 4 na 10 ankietowanych specjalistów HR.

W odpowiedzi na to zapotrzebowanie, Pracuj.pl zaprasza na Dni Pracodawców – interaktywne wydarzenie on-line, adresowane zarówno do osób poszukujących pracy, jak i aktualnie zatrudnionych, ale szukających nowych wyzwań zawodowych. Wzięcie udziału w tym przedsięwzięciu pozwala firmom na zaprezentowania się nawet 250 000 potencjalnym kandydatom: zarówno managerom i doświadczonym specjalistom, jak również absolwentom i studentom.

 

Dni Pracodawców to wyjątkowe wydarzenie wizerunkowo-rekrutacyjne o ogólnopolskim zasięgu, które w niestandardowy sposób buduje Employer Branding przedsiębiorstwa. Udział w Dniach Pracodawców potwierdziło już ok. 70 firm, w tym tacy liderzy w swoich branżach, jak: Bank BPH, Lidl, Cemex Polska Sp. z o.o., czy PerkinElmer Shared Services sp. z o.o.

 

Organizatorzy przygotowali dla firm wirtualną przestrzeń do prowadzenia działań wizerunkowych i rekrutacyjnych. Internetowa platforma pozwala, między innymi, na udostępnienie multimedialnych prezentacji pracodawców, które z pewnością przyciągną uwagę kandydatów. Istnieje możliwość zlecenia organizatorowi wydarzenia przygotowania prezentacji w wybranej oprawie graficznej.

 

Wykorzystanie w prezentacji innowacyjnych narzędzi, takich jak np. zdjęcia, wideo, ankiety, czy fora budują rozpoznawalność marki pracodawcy i wzmacniają jego wizerunek jako nowoczesnego przedsiębiorstwa. Dostarczają one także takich informacji o firmie, które zwykle nie pojawiają się w ofercie pracy czy na oficjalnej stronie firmy. Na platformie Dni Pracodawców dostępna będzie zaawansowana wyszukiwarka firm, która umożliwia przeszukiwanie ich prezentacji pod kątem dowolnych zapytań, np. nazwy, rodzaju stanowiska, czy posiadanych kompetencji.

Relacje budują wizerunek

Organizatorzy Dni Pracodawców stawiają na otwartość i relacyjność. Nigdy wcześniej przedsiębiorcy nie mieli bowiem możliwości, by tak kompleksowo przedstawić swoją ofertę i wejść w interakcje z kandydatami. A jak pokazują wyniki pierwszego w Polsce raportu Candidate Experience**, kandydaci właśnie tego oczekują od potencjalnego pracodawcy.

Mając na uwadze te oczekiwania, organizatorzy Dni Pracodawców dają kandydatom możliwość zdobycia pogłębionej wiedzy na temat wybranej firmy. Poza informacjami na temat przebiegu procesu rekrutacji, czy możliwości rozwoju w danej firmie, odwiedzający będą mogli zapoznać się z opiniami pracowników, a także – co stanowi absolutną nowość – ocenić prezentacje firm widoczne na platformie.

 

- Zadbaliśmy również o wartość merytoryczną wydarzenia. Dzięki angażującym treściom, firmy mają możliwość zaprezentowania się jako ekspert w danej kategorii. Każdego dnia odbywać się będą czaty eksperckie, webinary oraz sesje motywacyjne dla użytkowników. Specjalnie dla osób odwiedzających Dni Pracodawców, zorganizowaliśmy cykl spotkań z Tomaszem Kammelem, znanym dziennikarzem, prezenterem i szkoleniowcem, na temat automotywacji oraz właściwej komunikacji w biznesie – mówi Izabela Bartnicka, Category Product Manager w Grupie Pracuj, do której należy Pracuj.pl.

* Raport Pracuj.pl „Wyzwania HR 2013”

** http://erecruiter.pl/poradniki-hr/raport-kandydaci-wymagajacy-pracodawcy-za-malo-przyjazni/?utm_source=Koalicja&utm_medium=link&utm_campaign=raport_Candidate_Experience