Polskie firmy budują swoją markę „na czuja”? IABC/Poland przeprowadziło ogólnopolskie badanie marki pracodawcy i jej roli w rozwoju biznesu na grupie pracodawców i pracowników polskich firm.

 

 

 

 

Mimo, że aż 77% badanych pracodawców zauważa pozytywny wpływ zaangażowania podwładnych w działania i strategię firmy na budowanie marki, tylko 9% pracowników potwierdza, że biorą udział w takich działaniach w swojej firmie.

„Przeprowadzone badanie pokazuje jak ważna jest marka pracodawcy zarówno dla pracowników jak i firmy jako całości. Wiedzą o tym pracodawcy, jednak wiele z zainicjowanych działań w kierunku budowy brandu jest mało efektywnych, bądź zupełnie nie zauważanych przez pracowników. Więcej jest w tym improwizacji, niż faktycznej wiedzy.

Rynek wciąż potrzebuje intensywnej edukacji w zakresie budowy i zarządzania marką pracodawcy, tym bardziej, że zdaniem samych respondentów zaangażowanie i efektywność pracowników może mieć większy wpływ na rozwój firmy niż dobra koniunktura w gospodarce” – mówi Justyna Piesiewicz, Prezes Zarządu IABC/Poland, przedstawicielka organizatora konferencji.

 

Dział HR i Zarząd – największa rola?

Kluczową rolę w firmie jeśli chodzi o proces budowy marki, odgrywa, według respondentów Zarząd (24,73%) oraz dział HR (21,43%). Mniejszą wagę w tym procesie  badani przypisali działom komunikacji (18,31%) i działowi obsługi klienta (14,84%).

Marka pracodawcy jest istotna dla rozwoju biznesu jednak, jak wynika z badania, firmy nie zatrudniają osoby odpowiedzialnej za budowanie i zarządzanie marką pracodawcy oraz nie prowadzą działań w tym zakresie. Piesiewicz dodaje, że respondenci wskazali również, iż organizacje nie szkolą w zakresie marki organizacji.

 

IABC/Poland, autor badania i organizator konferencji, to polskie przedstawicielstwo globalnej organizacji non-profit: The International Association of Business Communicators (IABC). IABC zrzesza ponad 16,000 ekspertów z 80 krajów. Dzięki programom edukacyjnym i akredytacyjnym, badaniom oraz cyklicznym konferencjom w zakresie komunikacji w biznesie organizacja od lat poszerza bazę wiedzy z obszaru komunikacji w biznesie.