Armia „rekruterów” wkroczy na rynek? Od początku marca w rolę headhunterów i rekruterów zaczną wcielać się… sami pracownicy. Wszystko za sprawą platformy rekrutacyjnej skierowanej do firm, która rozpoczyna działalność w Polsce.

Rekrutacja wewnętrzna, bo tego procesu dotyka platforma stworzona przez spółkę Dreamployed, była jak dotąd nieco zaniedbanym elementem działań HR w naszym kraju. Aż 79% przebadanych przez spółkę firm nie posiada lub posiada jedynie ogólny zarys działań w tym kierunku.

Pomimo że aplikacje z poleceń stanowią średnio niecałe 7% całej puli aplikacji, w większości firm odsetek zatrudnionych przez polecenia mieści się w zakresie 28 – 40 procent.

„Statystyki same w sobie nie zaskakują. Dziwi raczej niechęć do wyciągania z nich wniosków.” – mówi Piotr Korpak, członek zarządu spółki – „W Polsce dalej często myślimy o polecaniu do pracy w kategoriach nieetycznych, ale widać, że stopniowo się to zmienia, szczególnie w firmach stawiających na zagraniczne wzorce.”

Jak wynika z Bilansu Kapitału Ludzkiego sporządzonego przez PARP, 76% pracodawców ma trudności w znalezieniu odpowiednich pracowników, a jako główny problem wymieniane są niespełniane przez kandydatów wymagania.

„Samo znalezienie dobrego i, co ważne, zmotywowanego pracownika to sztuka, która wiązała się dotąd z wysokimi nakładami czasu i pieniędzy. A ryzyko niedopasowania do firmy wciąż pozostawało. Dlaczego więc nie zwrócić się do obecnych pracowników? Chętnie pomogą – tym bardziej, jeśli oprócz satysfakcji czeka na nich wymierna nagroda.” – dodaje Leszek Knoll, członek zarządu.

Platforma Dreamployed, promowana jako „system poleceń pracowniczych w chmurze”, pozwoli firmom nie tylko bardziej efektywnie zarządzać rekrutacją wewnętrzną z wykorzystaniem portali społecznościowych, ale też dostarczy szereg narzędzi, które zwiększą stopień partycypacji pracowników i pozwolą na kompleksową analizę prowadzonych działań.

„Stawiamy przy tym wszystkim na prostotę obsługi. Nie ma co komplikować ludziom życia.” – uśmiecha się Leszek – „Odzew ze strony klientów jest pozytywny. Widać też efekty prowadzonych rekrutacji. Oby tak dalej.”

Więcej informacji, w języku angielskim, można znaleźć na http://dreamployed.pl/