44 proc. pracujących Polaków nie wie czy firma, w której są zatrudnieni posiada określone wartości korporacyjne. Jednocześnie blisko trzy czwarte uważa, że ich definiowanie jest przydatne – wynika z badania Corporate Values Index 2013® sieci firm doradczych ECCO Network.

Warszawa, 21 lutego 2013 r. W ramach Corporate Values Index 2013® zgromadzono poglądy pracowników z Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Szwajcarii i Polski na temat postrzegania przez nich wartości korporacyjnych. Okazuje się, że blisko 1/3 ankietowanych nie wie, czy ich pracodawcy mają zdefiniowane takie wartości. W Polsce odsetek ten wynosi aż 44 proc. Natomiast najwyższą świadomość w tym zakresie wykazują Szwajcarzy, spośród których jedynie 12 proc. nie było w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi.

wykres_nr_1

Źródło: Corporate Values Index 2013®

Na uwagę zasługuje fakt, że w opinii zdecydowanej większości pracowników (83 proc.) definiowanie wartości przez firmę jest przydatne. Pogląd ten najsłabiej popierali pracownicy w Polsce – 72 proc. pozytywnych odpowiedzi, podczas gdy we Francji i Szwajcarii, odpowiednio 88 i 96 proc. ankietowanych było przekonanych, że określanie wartości jest raczej lub zdecydowanie użyteczne.

wykres_nr_2

Źródło: Corporate Values Index 2013®

Na świecie potrzeba definiowania i znaczenie wartości w efektywnym funkcjonowaniu przedsiębiorstw coraz częściej nie podlegają żadnej dyskusji. Również coraz więcej przedsiębiorców i pracowników ma świadomość, że określenie własnego zestawu wartości to dla firmy niewątpliwie szansa na wyższą konkurencyjność i biznesowy sukces” – komentuje Katarzyna Szczypek z On Board PR Ecco Network

„Polacy mimo tego, że co piąty nie ma zdania a jedynie 24 proc. z nich wyraża zdecydowane przekonanie o użyteczności posiadania zdefiniowanych wartości korporacyjnych przez pracodawcę, również wpisują się w ten trend” – dodaje.

Dane opublikowano w raporcie Corporate Values Index 2013®przygotowanym przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez agencję On Board PR. Projekt badawczy i raport objęte są honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki oraz patronatem PKPP Lewiatan.