Sytuacja firmy znacząco poprawiła się po opracowaniu i wdrożeniu programu, który miał na celu m.in. zdefiniowanie nowej kultury organizacyjnej, rozwój przywództwa oraz osiągnięcie wartości rynkowej przedsiębiorstwa. Po przeprowadzeniu zmiany kulturowej nastąpił wzrost liczby klientów firmy i poziomu ich lojalności, a także o 50% wzrosła wartość marki.

Potwierdza to, że kultura organizacyjna odgrywa strategiczną rolę wśród firm z branży energetycznej” – podkreśliła Agnieszka Milewczyk, ekspert Hay Group Polska specjalizująca się w obszarze BEO*.
* BEO – Building Effective Organisation

W trakcie konferencji wskazano również, że kluczem do sukcesu firm z branży energetycznej w okresie dekoniunktury jest także jasne określenie lub redefinicja roli pionów HR w przedsiębiorstwach działających w tej branży. Działy zajmujące się zarządzaniem zasobami ludzkimi powinny być włączone we wdrażanie wszelkich zmian związanych z systemami strategicznego zarządzania organizacją. To powinno pomóc „uwolnić energię”, a tym samym pełniej realizować potencjał firm z branży elektroenergetycznej oraz ich pracowników, nawet w trudnych warunkach rynkowych.

Wspólna konferencja firmy doradczej Hay Group oraz Izby Gospodarczej Energetyki i Ochrony Środowiska (IGEOŚ) odbyła się 2 czerwca w Warszawie, a jej celem było wskazanie metod nowoczesnego zarządzania kapitałem ludzkim w sektorze elektroenergetycznym. Patronat nad konferencją objęły Agencja Rynku Energii S.A. oraz Centrum Informacji o Rynku Energii Cire.pl.