Networking i referencje: Wykorzystaj kontakty swoich pracowników i zachęć ich dodatkowymi premiami do referowania swoich bliskich, znajomych czy byłych współpracowników do pracy w Twojej firmie. “Korzystanie z kontaktów swoich pracowników i zatrudnienie ludzi z polecenia ma wciąż negatywny wydźwięk i niestety najczęściej kojarzy się z kumoterstwem i załatwieniem czegoś „przez znajomości”.

A nie powinno tak być. Referowanie pracowników to efektywna metoda znalezienia sprawdzonych i dobrych ludzi, szeroko stosowana w wielu krajach. Skuteczni menedżerowie i specjaliści realnie ocenią wady i zalety potencjalnego pracownika oraz będą wiedzieć czy taka osoba pasuje do wewnętrznej kultury organizacyjnej firmy.

Z drugiej strony, w trosce o własny wizerunek nie polecą osoby, która nie sprawdzi się w firmie lub nie posiada wystarczających kwalifikacji” komentuje Artur Skiba.

Marka dobrego pracodawcy: Zamykając drzwi przed najbardziej utalentowanymi, osłabiamy markę solidnego pracodawcy i pogarszamy swój wizerunek na zewnątrz. Korporacje z zagranicznym kapitałem i centralnie zarządzanym budżetem, ze względu na sytuację rynkach światowych, często dostają wytyczne z centrali o cięciu kosztów i wstrzymaniu rekrutacji. Niestety, nie tylko zwolnienia, ale także wstrzymanie zatrudnienia to sygnał dla obecnych i przyszłych pracowników, że sytuacja firmy nie jest najlepsza.

Zbyt pochopne decyzje mogą negatywnie wpłynąć na zaufanie pracowników, które przecież buduje się latami.

Zaangażuj się w proces rekrutacji: Większością zadań rekrutacyjnych: od wyszukania kandydatów, sprawdzenia kwalifikacji i referencji, po pierwsze rozmowy kwalifikacyjne zajmie się Twój headhunter Jednak, jeśli jest to tylko możliwe, zaangażuj menedżerów wyższych szczebli zarządzania w ostatni etap procesu kwalifikacyjnego. „Kandydaci chętnie spotkają się z ludźmi, którzy stoją za sukcesem firmy, to dzięki nim będą mogli zmotywować się do pracy w danym przedsiębiorstwie.

Dobrze, gdy dyrektor zarządzający może uczestniczyć w rozmowie kwalifikacyjnej z potencjalnym menedżerem, choćby nawet przez pięć minut. Tę praktykę warto stosować nie tylko w trudniejszych czasach.

Rekrutując w sposób trochę inny niż standardowo przyjęty, łatwiej wywrzeć bardzo dobre ‘pierwsze wrażenie’, polepszyć wizerunek atrakcyjnego pracodawcy i przekonać kandydata do pracy u nas” dodaje Artur Skiba.

Powracający pracownicy: Warto pomyśleć o osobach, które kiedyś pracowały dla Twojej firmy, teraz zdobywają doświadczenie gdzie indziej (może u konkurencji?), a ze względu na nowe warunki nie są zadowolone z dotychczasowej pracy.

Ich doświadczenie, wiedza i nowe spojrzenie na Twój biznes jest wartością dodaną, a Ty nie stracisz dużo czasu na wdrożenie ich w struktury firmy. Twój headhunter pomoże Ci zidentyfikować i przyciągnąć tych, którzy odnoszą sukcesy gdzie indziej, ale chętnie powróciliby do Twojej firmy.

Profesjonalna rekrutacja: Upewnij się, że informacja, iż nadal rekrutujesz jest powszechnie znana w Twojej branży. „Naszym klientom polecamy wykorzystanie kilku metod rekrutacji, z głównym naciskiem na headhunting, by szybko i w prosty sposób przesłać wiadomość dalej” wyjaśnia Artur Skiba.

„Najbardziej utalentowani i pożądani kandydaci to osoby, które tak naprawdę nie szukają pracy, aktywnie pracują zawodowo i odnoszą sukcesy. A to znaczy, że nie zaczynają dnia od przeglądania ogłoszeń o pracę, ich CV nie znajdziemy w powszechnie dostępnych bazach danych. Tylko kompleksowo dobrane metody rekrutacyjne pozwolą wyłowić najbardziej wartościowe perły”.

http://www.antal.com

O Antal International