Ponieważ obrazy w ogłoszeniach o pracę jak i same kolory przyciągają uwagę potencjalnych kandydatów i podnoszą atrakcyjność ogłoszenia, to warto je stosować. Pamiętajmy tylko. aby umieszczać wszelkie obrazy po lewej stronie ogłoszenia a tekst po prawej. Z tego też powodu logo w szablonie ogłoszenia umieszczone zostało z lewej strony.

Narzędzia przydatne do poszukiwania pracowników

Podstawowym narzędziem ułatwiającym poszukiwanie pracowników jest skuteczne ogłoszenie prasowe.

Źródła poszukiwania kandydatów
- Internet
 Grupy dyskusyjne
 pl.praca.oferowana
 pl.praca.szukana
 alt.pl.praca.oferowana
 Ogłoszenia umieszczane na firmowej stronie internetowej
 Portale internetowe dedykowane rekrutacji (nie chcę wymieniać nazw by nie robić reklamy)
- Intranet
- agencje rekrutacyjne,
- ogłoszenia: prasowe, RTV
- referencje własnych pracowników, rekomendacje
- wydawnictwa branżowe,
- profesjonalne stowarzyszenia,
- szkoły i uniwersytety,
- zgłoszenia bezpośrednio do firm
- targi pracy/ giełdy pracy/ dni otwarte
- praktyki/ staże

Teczka specjalisty HR – Izabela Kowalczyk