Zmiana dotyczy także obszaru geograficznego. Ogłoszenia o pracę w Polsce dla Polaków są rozpowszechniane przez media w największych skupiskach Polaków w Europie np. w Wielkiej Brytanii czy Francji, po to by zmobilizować ich do powrotu.

Firmy chętniej sięgają do alternatywnych źródeł poszukiwania kandydatów. Jedną z takich metod jest umieszczanie ogłoszeń przy kościołach lub wręcz zaangażowanie księży w aktywne pozyskiwanie kandydatów, innym sposobem – rekrutowanie kilku osób z jednej rodziny, np. warunkiem przyjęcia żony jest zatrudnienie męża (dzięki temu pracownicy będą silniej związani z pracodawcą).
Taki sposób wykorzystywany jest przez jeden z zakładów mięsnych w Polsce.
Do innych źródeł zaliczyć należy Internet jako jedną z najbardziej masowych metod poszukiwania kandydatów.

Polecam grupy dyskusyjne, na których można zamieścić ogłoszenia o pracą bądź przejrzeć forum dla poszukujących pracy. Przykłady takich stron:
- pl.praca.oferowana
- pl.praca.szukana
- alt.pl.praca.oferowana

Grupy można zasubskrybować niemalże w każdym programie pocztowym lub na stronie www.google.pl w zakładce grupy dyskusyjne. Umieszczenie na nich ogłoszenia jest bezpłatne.
Ogłoszenia internetowe powinny zawierać dokładnie tę samą treść co ogłoszenia prasowe. Wygląd ogłoszenia internetowego jest determinowany przez możliwości techniczne.

Ogłoszenia umieszczane wyłącznie na grupach dyskusyjnych złożone są z samych liter i nie możemy dołączać do nich żadnych zdjęć, obrazów itd. Natomiast ogłoszenia umieszczone na stronach WWW dają już o wiele większe możliwości graficzne. Takie ogłoszenia mogą wyglądać identyczne jak prasowe.
Jeśli Firma decyduje się zamieścić ogłoszenia w kilku źródłach, dobrze by zadbała o spójność graficzną tych ogłoszeń. Zapewni to szybszą rozpoznawalność firmy przez potencjalnych kandydatów.

Skuteczne ogłoszenie o pracę

Ogłoszenie o pracę jest w dalszym ciągu najpopularniejszym źródłem, z którego korzystają kandydaci do pracy.

Jawne i ukryte ogłoszenia o pracę

Decydując się na ogłoszenie w prasie należy na początku rozważyć czy ujawnić w nim tożsamość firmy. Jawne ogłoszenie zawiera informację jaka firma poszukuje pracowników, ukryte może zawierać informację o branży danej firmy natomiast ogłoszenie desygnowane jest logiem najczęściej określonej agencji rekrutacyjnej.

Zamieszczenie jawnej oferty pracy w zawsze jest sygnałem dla pracowników, klientów, konkurencji i partnerów, że firma się rozwija. Generalnie warto więc zamieszczać ogłoszenia jawne, bo to znakomita forma promocji.

Jeśli ogłoszenie dotyczy stanowiska, o które firma zamierza poszerzyć zespół, nie ma potrzeby ukrywania informacji o poszukiwaniu kandydatów. Ważne jest wówczas to, aby powiadomić wcześniej osoby należące do tego zespołu – zwłaszcza zatrudnione na podobnych stanowiskach – że rekrutacja jest związana z rozwojem firmy, a nie poszukiwaniem ich następców na rynku.

W takiej ofercie koniecznie powinny się znaleźć informacje na temat wzrostu wyników firmy w danym roku lub planów rozwoju struktur organizacyjnych, w jakich mają pracować kandydaci odpowiadający na ogłoszenie.

Wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, gdy plany rozwojowe firmy ze względu na obraną strategię powinny jak najdłużej pozostać nieznane konkurencji. Wtedy interesy biznesowe muszą przeważyć nad celami promocji.

Anonimowe ogłoszenie warto zastosować w przypadku stanowiska, które jest obecnie obsadzone, ale piastująca je osoba nie spełnia oczekiwań pracodawcy. Niezbędne jest wtedy przeprowadzenie rekrutacji z wykorzystaniem anonimowego ogłoszenia. Czasami nawet bez informacji na temat branży czy wielkości przedsiębiorstwa, jeśli na ich podstawie można byłoby łatwo zidentyfikować firmę.